• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 96021710199
  • خبرنگار : 71563

مربی بسکتبال بانوان: نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر داریم

مربی بسکتبال بانوان: نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر داریم

سرمربی تیم گاز تهران حضور موفق بانوان بسکتبالیست در مجامع بین المللی را مستلزم برنامه‌ریزی دقیق‌تر دانست.

فرانک طیاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کسب جواز حجاب بانوان بسکتبالیست، بیان‌ کرد: کسب این موفقیت را  کار خدا می دانم. اتفاقی که در ترکمنستان رخ داد و در پی آن حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان و سرانجام موافقت فیبا برای حضور بانوان محجبه در میادین بین‌المللی اتفاق خوشایندی برای بانوان بسکتبالیست فراهم کرد. همیشه شاید انجام کارها اتفاقی باشد ولی ادامه‌ راه کار سختی است. برای حضور موفق در میادین بین‌المللی نیاز به کارشناس و مدیریت خوب داریم.

طیاری در ادامه‌ افزود: در ادامه‌ راه نیاز به تفکر و تصمیم گیری مناسب داریم. تصمیم گیری‌های بزرگ مستلزم مدیریت‌های بزرگ هستند. یعنی ادامه‌ راه برای ما بسیار سخت است مخصوصا  که ما سالیان بسیاری را در میادین بین‌المللی حضور نداشتیم. موفقیت در مسابقات بین المللی شدنی اما نیازمند یک برنامه‌ریزی حساب شده است.

طیاری در ادامه‌ اظهار کرد: فدراسیون باید از بخش بانوان خود حمایت بیشتری را به عمل آورد و در این زمینه  از بانوان با استعداد در کنار مربیان تیم‌ ‌ملی مردان که تجربیات بسیاری را دارند استفاده کند. از امروز به بعد بخش بانوان فدراسیون  پر مشغله‌تر خواهد شد و فدراسیون با به کارگیری مشاوران تیم‌های خارجی و وزارت ورزش و جوانان باید برای کسب تجربیات کمک بخواهد. نمی‌توان به راحتی گفت‌  که ما در مجامع بین‌المللی پذیرفته شده ایم،  لیاقت این را داشتیم و برای باز شدن راه تلاش کردیم و حالا زمان همت فرا رسیده است.

فرانک طیاری درباره استفاده از مربیان خارجی در تیم‌ ‌ملی بسکتبال بانوان، اظهار کرد: مربیان بسیاری سالیان سال در سوپر لیگ و در دسته های پایین‌تر زحمت کشیدند، اما نباید  دید را  محدود کرد. هر چقدر ما بتوانیم از تجربیات مربیان خارجی کمک بگیریم به نفع بسکتبال بانوان است. ما مربیان خوبی در داخل داریم که از دانش بالایی برخوردار هستند، اما آنها تئوری هستند و تجربه بین‌المللی ندارند. مخالف حضور مربیان خارجی نیستم، چرا که تجربه آنها می‌تواند کمک کننده باشد، اما این انتخاب باید منطقی صورت بگیرد. همان طور که در بخش مردان با آوردن مربیان خارجی مشکلاتی به وجود آمد.  به خدمت گرفتن مربیان خارجی باید حساب شده و حرفه‌ای صورت بگیرد و بهتر آن است که در کنار مربیان خارجی از چهار تا پنج مربی ایرانی نیز استفاده کنند تا این تجربیات به آنها انتقال داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha