• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96021710196
  • خبرنگار : 71089

تظاهرات معترضان به استقرار سامانه "تاد" در کره‌جنوبی

تظاهرات معترضان به استقرار سامانه "تاد" در کره‌جنوبی

صدها تن از معترضان کره‌ جنوبی در جاده منتهی به محل استقرار سامانه ضد موشکی تاد تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته بود "کره‌ای‌ها از تاد و جنگ متنفرند". در بنر دیگری نیز ذکر شده بود "تاد را متوقف کرده و صلح را به ما بازگردانید".

پیش بینی شده ۸۰۰۰ نیروی پلیس به محل استقرار سامانه ضد موشکی تاد برای تضمین ارسال تجهیزات این سامانه ضد موشکی اعزام شده‌اند.

استقرار این سیستم در اواخر ماه آوریل با وجود اعتراضات گسترده در کره جنوبی به خصوص از سوی ساکنان محلی آغاز شد.

در همین راستا یک کشاورز محلی که در این تظاهرات شرکت کرده بود اعلام کرد:  روزی سئونگ جو (محل استقرار سامانه ضد موشکی تاد) به خط جبهه جنگی تبدیل می‌شود.

همچنین یک فعال سیاسی که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت: ما مقاومت خواهیم کرد. ما می‌توانیم با فشار آوردن به دولت باعث به تاخیر افتادن این عملیات و یا کاهش ابعاد گستردگی تجهیزات نظامی آن شویم.

سیستم "تاد" (دفاع ترمینال ارتفاع بالا) چندی پیش در یک زمین گلف سابق در مرکز سئونگ جو در میان تظاهرات معترضان خشمگین نصب شد. بسیاری از مردم ناحیه بر این باورند که این سیستم هدفی بالقوه برای حملات است و جان ساکنان مجاور آن را به خطر می‌اندازد.

استقرار این سامانه موشکی با مخالفت چین مواجه شد؛ زیرا پکن نگران است که این سامانه ضد موشکی باعث برهم خوردن توازن استراتژیک در منطقه شده و رادارهای این سیستم باعث تداخل امنیتی در عملیات نظامی این کشور شود.

با این حال آمریکا این اتهامات را رد و اعلام کرد که از این سیستم تنها برای دفاع استفاده خواهد شد.

اخیرا تنش‌ها در شبه جزیره کره در حال افزایش بوده و تهدیدهای مکرر کره شمالی و حضور یک ناوگروه و یک زیردریایی آمریکایی در ناحیه را به همراه داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha