• جمعه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96020100041
  • خبرنگار : 71496

/به‌روز رسانی شد/

اولاند: تیراندازی در پاریس اقدامی تروریستی بود

اولاند: تیراندازی در  پاریس اقدامی تروریستی بود

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد، تحقیقات اولیه در مورد تیراندازی در خیابان شانزه‌لیزه پاریس حاکی از تروریستی بودن آن است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تروریستی بودن تیراندازی فردی مسلح در شهر پاریس که طی آن یک افسر پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند، تاکید کرد: ما تمامی اقدامات لازم را برای حفظ امنیت شهروندانمان در پیش خواهیم گرفت.

اولاند در ادامه تاکید کرد: ما باید بدانیم که نیروهای امنیتی‌مان عملیات خوبی را آغاز کرده‌اند و مردم باید در کنار ما بوده و از ما حمایت کنند.

پیش از این خبرگزاری اعماق، وابسته به داعش نیز ادعا کرده که این حمله را یکی از افراد این گروه انجام داده است.

فرد مسلح به ضرب گلوله‌ از پا در آمد. تیراندازی حدود ساعت ۹ شب پنجشنبه به وقت محلی در خیابان شانزه‌لیزه اتفاق افتاد.

اولاند، بعد از این واقعه با نخست وزیر و وزیر کشور دیدار کرده و به آنها اطمینان داده که دولت فرانسه در کنار نیروهای مسلح خواهد بود. او گفته که مراسم یادبودی برای پلیس کشته شده در حادثه اخیر برگزار می‌شود.

در همین حال برنارد کازنوو، نخست وزیر فرانسه با اشاره به استقرار 50 هزار نیروی امنیتی جدید برای برقراری امنیت انتخابات، تاکید کرد، دولت و نیروهای امنیتی در آمادگی کامل به سر می‌برند و هیچ چیز نخواهد توانست مانع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شود.

منابع نزدیک به تحقیقات در این پرونده اعلام کردند که مسئولان امنیتی فرانسه خانه فرد مهاجم واقع در حومه شهر پاریس را مورد تفتیش قرار دادند.

فرانسوا مولان، دادستان پاریس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئولان هویت فرد مسلح را شناسایی کرده‌اند، تاکید کرد:‌ مسئولان امنیتی نام او را تا تکمیل تحقیقاتشان افشا نخواهند کرد.

مولان افزود: هویت فرد مهاجم شناسایی و تایید شده است اما محققان می‌خواهند اطمینان یابند که او شریک یا شرکایی داشته است یا نه.

این فرد از سوی مقامات فرانسوی یک "اسلامگرای افراطی" خوانده شده که هویتش از مدارک به دست آمده در اتومبیلش مشخص شده است. به گفته رسانه‌ها این مرد ۳۹ ساله در حومه پاریس زندگی می‌کرد.

پلیس فرانسه سه تن از اعضای خانواده این مهاجم مسلح را بازداشت کرده است.

همچنین خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پلیس فرانسه تحقیقات درباره مظنونی را که برای دستگاه امنیتی بلژیک شناخته شده است در ارتباط با حمله اخیر آغاز کرد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مظنون دوم در حمله پاریس خود را تسلیم مسئولان بلژیک کرد.

همزمان، وزیر کشور بلژیک اعلام کرد که عامل حمله پاریس تابعیت فرانسوی دارد.

کازنوو در سخنانی در پاسخ به اظهارات امروز مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی فرانسه که دولت ضعیف کنونی در فرانسه را مسئول حمله اخیر در خیابان شانزه‌لیزه پاریس دانسته بود و مدعی شده بود که باید مساجدی که به افراط‌گرایی اسلامی تشویق می‌کنند، تعطیل شوند، گفت: لوپن اقدامات امنیتی که پاریس از سال 2015 برای مبارزه با تروریسم انجام داده را فراموش کرده و عامدانه آنها را نادیده می‌گیرد.

کازنوو در ادامه تاکید کرد: اما رای‌راهندگان فرانسوی از اقدامات دستگاه اطلاعات کشور برای مبارزه با تروریسم مطلع هستند.

نخست وزیر فرانسه افزود: ما صدها تن از اتباع خارجی تحت تعقیب قانون را از کشور اخراج کردیم اما لوپن آنها را نادیده می‌گیرد. او از حوادث امنیتی برای ایجاد اختلافات سوء استفاده می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تنها چند روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مانده است، از همه مردم این کشور خواست بر اساس باورهای ملی با یکدیگر برای پایان دادن به گفتمان ایجاد انزجار و نفرت پایان دهند.

این کاندیدای راست گرا و افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیشتر گفته بود،‌ مرزهای فرانسه باید به روی کسانی که برای این کشور تهدید محسوب می‌شوند، بسته شوند،‌ در واقع دولت ضعیف فعلی مسئول اتفاقات امروز است چراکه به وظایف خود عمل نکرد، ‌ما به رئیس جمهوری که بتواند از مردم کشورش حفاظت کند، نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha