• جمعه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96020100005

به روز رسانی شد

کشته شدن یک مامور پلیس در حمله یک داعشی در پاریس

کشته شدن یک مامور پلیس در حمله یک داعشی در پاریس

در پی حمله یک مرد مسلح در پاریس، یک افسر پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از  خبرگزاری فرانسه، در گزارش اولیه پلیس این حمله اقدامی تروریستی توصیف شده با این حال وزارت کشور فرانسه می‌گوید تشخیص انگیزه این حمله در حال حاضر بسیار زود است و در همین حال منابع پلیس نیز ادعا می‌کنند این حادثه ممکن است به یک دزدی مسلحانه مرتبط باشد.

در اثر این تیراندازی تا کنون یک تن کشته شده و دو تن دیگر به شدت زخمی شده‌اند که حال هر دوی آنها وخیم گزارش شده است. در حال حاضر این منطقه به صورت کامل در کنترل نیروهای پلیس قرار دارد.

این حمله «تروریستی» چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه رخ داده است. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز با اشاره به تروریستی بودن این حمله بر آمادگی نیروهای امنیتی و پلیس در جریان انتخابات پیش روی این کشور تاکید کرد.

در پی این حمله فرانسوا فیون، نامزد محافظه‌کاران در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه کمپین انتخاباتی امروز خود را لغو کرد.

گروه‌های تروریستی چون داعش، پیش از این بارها پاریس را مورد حملات خود قرار داده‌اند. داعش این بار هم مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته است. داعش در بیانیه‌ای که در اعماق، سایت این گروه، منتشر کرده مهاجم را ابو یوسف البلژیکی معرفی کرده است.

به گفته شاهدان عینی در این حمله که در خیابان شانزه‌لیزه پاریس رخ داده، و فرد مهاجم در نهایت با شلیک پلیس از پا درآمده است.

در واکنش به این حمله، دونالد ترامپ - رئیس‌جمهوری آمریکا - با تسلیت به کشور و مردم فرانسه اظهار کرد: تیراندازی در پاریس به نظر می‌رسد یک حمله تروریستی دیگر است و ما از این بابت بسیار متاسفیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha