• چهارشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96011604872
  • خبرنگار : 71496

دمشق: اطلاعاتی درباره واردات مواد سمی توسط النصره داریم/هدف نشست بروکسل اتهام‌زنی به سوریه است

دمشق: اطلاعاتی درباره واردات مواد سمی توسط النصره داریم/هدف نشست بروکسل اتهام‌زنی به سوریه است

معاون وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه دمشق اطلاعاتی دال بر تلاش جبهه النصره برای وارد کردن مواد سمی به سوریه و ذخیره سازی جهت انجام حمله‌ای تروریستی ارائه کرده،‌ گروه‌های شبه نظامی، انگلیس، فرانسه، ترکیه و عربستان را به دست داشتن در حمله شیمیایی ادلب متهم کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین لبنان اظهار داشت: دمشق حدود چند هفته قبل اطلاعاتی دال بر اقدام جبهه النصره برای وارد کردن مواد سمی به سوریه و ذخیره سازی آنها برای انجام حمله‌ای تروریستی در اختیار سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار داد.

مقداد با اشاره به اینکه دوستان سوریه زیاد هستند و می‌دانند که سوریه نمی‌تواند چنین حمله‌ای را انجام داده باشد، تاکید کرد: در نشست امروز (چهارشنبه) شورای امنیت هیچ تصمیمی برای درخواست از انگلیس و فرانسه جهت بررسی و تحقیق درباره این حمله وجود نخواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در ادامه استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه را به خرد ورزی و ایفای نقش میانجی شفاف و درستکار دعوت کرد و از وی خواست حامی تروریسم نباشد.

وی افزود: در واقع گروه‌های مسلح و طرف‌هایی چون انگلیس، فرانسه،‌ ترکیه و عربستان که آنها را به کار گرفته‌اند، عاملان جنایت خان شیخون در ادلب هستند.

مقداد در ادامه جامعه جهانی را به محاکمه عاملان این جنایت دعوت کرد و گفت: مذاکرات کنفرانس بروکسل که امروز آغاز خواهند شد، تنها برای اتهام سازی علیه سوریه است.

وی قربانی کردن مردم سوریه به این شکل برای رسیدن به برخی اهداف سیاسی را سیاستی پست و کم ارزش است.

مقداد با اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه را شنیدیم، او همان کسی است که ده‌ها هزار سوری را به قتل رسانده است.

مقداد با تاکید بر اینکه ارتش سوریه هیچ سلاح شیمیایی ندارد و هیچ روزی از چنین سلاح‌هایی استفاده نکرده گفت: دمشق به تمامی تعهدات خود نسبت به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی عمل کرد و این سازمان نیز به این مساله معترف است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: ما دوباره شاهد یکی دیگر از حملات شیمیایی بودیم که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تکرار شدند، پیروزی حلب ودیگر دستاوردهای ارتش سوریه در اطراف دمشق و حماه علت اصلی این حملات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha