• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 96011504013
  • خبرنگار : 71402

یک سازمان حقوق بشری گزارش داد؛

ائتلاف آمریکا بیش از داعش در سوریه غیر نظامی کشته است

ائتلاف آمریکا بیش از داعش در سوریه غیر نظامی کشته است

یک سازمان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد بیشتر غیرنظامیانی که ماه گذشته در درگیری‌های سوریه حضور داشتند از سوی ائتلاف تحت امر آمریکا کشته شدند، نه داعش یا نیروهای تحت فرمان روسیه.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، شبکه سوریه‌ای "برای حقوق بشر" (SNHR) با انتشار آمارها و گزارش‌های خود اعلام کرد، داعش ماه مارس ۱۱۹ غیرنظامی را در سوریه کشته است که شامل ۱۹ کودک و هفت زن می‌شد. نیروهای روسیه هم گمان می‌رود در همان مدت مشابه ۲۲۴ غیرنظامی شامل ۵۱ کودک و ۴۲ زن را کشته باشند.

این سازمان حقوق بشری همچنین اعلام کرد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا طی همان مدت ۲۶۰ غیرنظامی شامل ۷۰ کودک و ۳۴ زن را کشته‌اند.

طبق گزارش یک گروه نظارتی انگلیسی موسوم به "ایروارز" (Airwars)، ماه مارس گزارش‌ها از تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا در سراسر سوریه و عراق به بالاترین حد خود رسید. طبق آمار این گروه، ۱۴۷۲ کشته و زخمی مرتبط با حملات هوایی آمریکا در ماه مارس وجود داشت.

دونالد ترامپ در کمپین‌های تبلیغاتی خود وعده داده بود که اگر رئیس‌جمهور شود حملات علیه داعش را شدت می‌بخشد و هواپیماهای ائتلاف ضد داعش هم حملات در موصل و رقه را به شدت افزایش دادند و همزمان شمار نیروهای زمینی آمریکا هم افزایش یافت. همزمان، روسیه به دنبال آتش‌بس نسبی در دسامبر ۲۰۱۶ از شدت حملات خود کاست.

این سازمان حقوق بشری که بر تلفات سوری تمام طرفین درگیر نظارت می‌کند، اذعان کرد که میزان واقعی غیرنظامیان کشته شده احتمالا بالاتر است چرا که جمع‌آوری داده‌های مرتبط با قربانیان با سختی‌هایی روبروست.

در گزارش این سازمان آمده است: از دیدگاه ما، آمارهای منتشر شده از سوی برخی گروه‌ها درباره قربانیان ساختگی است و هیچ مبنای واقعی‌ای ندارد. بنابراین این گزارش تنها شامل قربانیان غیرنظامی می‌شود که از سوی تمام طرف‌ها کشته شدند و آنها را مقایسه می‌کند.  

گروه نظارتی ایروارز (جنگ‌های هوایی) نیز اعلام کرد، با اطلاعاتی که از این منطقه منتشر می‌شود باید محتاطانه برخورد کرد اما آمریکا تاکنون مسئول ۶۸ درصد تمام حملات هوایی در سوریه بوده است و مابقی نیروهای ائتلافی شامل انگلیس سهم ۳۲ درصدی دارند.

در بیانیه ایروارز آمده است: تقریبا ۱۰۰۰ مورد مرگ غیرنظامیان غیر مسلح ماه مارس از سوی نیروهای ائتلافی در عراق و سوریه ثبت شده که حجمی بسیار بالاست.

مقام‌های ارتش آمریکا مدعی هستند به سختی تلاش می‌کنند تا مانع بروز تلفات غیرنظامی شوند و همزمان تاکید دارند تغییراتی در نوع مشارکت در حملات عراق و سوریه ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha