• دوشنبه / ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95123018192
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار خبر داد:

ساخت نیروگاه برق توسط سرمایه گذار خارجی در سیستان و بلوچستان

ساخت نیروگاه برق توسط سرمایه گذار خارجی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان ‌استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی با راندمان ۲۰ درصد برق مورد نیاز شهر زاهدان و سیستان را تامین می‌کند، خبرداد: به‌زودی نیروگاه ۵۵۰ مگاواتی برق با صددرصد سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار بومی مقیم تانزانیا در استان اجرایی می‌شود.

‌به گزارش ایسنا علی اوسط هاشمی بیان کرد: ‌به دلیل عمق محرومیت‌های استان نوعا طی سه دهه فقط به زیرساخت‌های لازمه زیست معطوف پرداخته شده و علی رغم اقدامات ارزشمند صورت گرفته ولی خالی از زیرساخت‌های اصلی و بیشتر بوده است.

استاندار اظهار کرد: آب، برق و گاز به عنوان سه عنصر اساسی در ایجاد اشتغال و رونق صنعت است.

هاشمی گفت: مرکز استان با حدود 650 هزار نفر و منطقه سیستان با 500 هزار نفر جمعیت فاقد برق مطمئن است؛ نیروگاه 120 مگاواتی که برق حدود هزار و صد نفر را تامین کند، با راندمان 20 درصد فعالیت دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: دومین ضرورت استان بعد از تامین امنیت مطلوب و تغییر نگاه‌ها به استان‌، ایجاد زیرساخت‌ها است لذا از یکسو برای اتمام خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان تلاش کردیم که به بهره برداری رسید و الان شبکه توزیع شهری را در دست اقدام داریم.

استاندار افزود: آرزوی دیرینه مردم  گاز و نقطه رنج آنان بوده‌، هرچند عده‌ای در تلاش هستند که هر کار شیرینی که بر ذائقه مردم خوش می‌نشیند را ترش کنند.

وی تصریح کرد: از ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز شهری ۱۳۰ کیلومتر لوله گذاری شده ، ۳۵۰ کیلومتر به پیمانکار سپرده شده و ۳۵۰ کیلومتر دیگر نیز در نیمه دوم سال ۹۶ به پیمانکار واگذار خواهد شد. بعبارتی ۷۰۰ کیلومتر عملیات لوله گذاری شبکه گاز شهری در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در عرصه ملی پروژه گازرسانی یکی از مهم‌ترین پروژه‌هاست که ۷۰ درصد آن در سال ۹۵ اجرایی شد.

وی افزود: دولت‌های قبل به راحتی به برخی مدیران نشان دولت دادند اما با وجود تزریق ماهانه ۲۵ تا ۴۰ میلیارد تومان به تسریع خط انتقال گاز و حمل لوله به محل پروژه با ۴۵ تا ۶۰ تریلی‌، اقدامات مدیر عامل شرکت ملی گاز قابل تقدیر است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان در مسیر صنایع بزرگ واقع شده که این اقبال در تاریخ استان وجود نداشته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha