به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته و با افزایش حجم استفاده از خدمات بانکی، در سیستم خدمات الکترونیک برخی بانکها اختلالاتی ایجاد شده و مشتریان در دریافت آسان این خدمات با مشکلاتی مواجه شدهاند. یکی از این بانکها که به ویژه در یکی دو روز گذشته با مشکل بیشتری روبرو بوده و مشتریان در برخی موارد اعلام نارضایتی داشتند، بانک تجارت بوده است. بر اساس گزارش های دریافتی مشتریان این بانک برای دریافت خدمات چه از طریق دستگاههای پوز و چه خودپردازها با مشکلاتی مواجه شده و با توجه به اهمیت این موضوع در روزهای پایانی سال نسبت به آن گلهمند بودند.
این در حالی است که طبق توضیحات بانک تجارت، ظاهرا با توجه به حجم بسیار بالای تراکنشها در درگاههای پرداخت این بانک، در ساعت پایانی روز پنجشنبه (۲۶ اسفندماه) و صبح امروز -جمعه- برخی خدمات نظیر خدمات دستگاههای خودپرداز و خرید از طریق دستگاههای پوز مختل شده است. حجم تراکنشهای بانک تجارت نیز مانند بسیاری دیگری از بانکها بسیار بالا رفته و تا ۱.۵ برابر افزوده شده است، به طوری که در روزهای عادی بین ۴ تا ۵ میلیون بوده اما اکنون تا ۹ میلیون میرسد. در این حالت بخشی درخواست ها در حالت انتظار مانده و انجام آن تا حدی زمانبر خواهد بود.
اما طبق گفته مسئولان بانک تجارت، حوزه فناوری اطلاعات این بانک در حال رفع این اختلال بوده و قرار است به محض برطرف شدن آن اطلاعرسانی عمومی انجام شود. با این حال به احتمال فراوان امروز-جمعه- مشکلات موجود در سیستم خدماتدهی بانک تجارت برطرف خواهد شد.
باید یادآور شد که ایجاد اختلال در دریافت خدمات الکترونیک بانکها در روزهای پایانی سال معمولا هر ساله با توجه به افزایش حجم تراکنش ها اتفاق میافتد. این در حالی است که به گفته حکیمی - مدیرکل فنآوری اطلاعات بانک مرکزی - در روزهای عادی در هر روز حدود ۱۶۰ میلیون تراکنش در شبکه شتاب و شاپرک ثبت میشود که میزان موفقیت تراکنشها به حدود ۹۹.۵ درصد میرسد. اما پیش بینی حکیمی این بود که با توجه به افزایش مبادلات در روزهای پایانی سال احتمال افزایش تراکنشها تا ۲۰۰ میلیون در روز وجود دارد که خود میتواند در مواردی موجب ایجاد اختلال شود.
انتهای پیام
نظرات