به گزارش ایسنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در دومین نشست هشتمین مجلس دانش آموزی با بیان اینکه امروز روز خوبی برای بنده است که در خدمت نمایندگان مجلس دانش آموزی هستم گفت: امیدوارم این مجلس بتواند نظرات و پیشنهادات مفیدی برای آموزش و پرورش داشته باشد.
وی افزود: حضرت علی می فرمایند: «اگر احتیاج به مشورت پیدا کردی ابتدا به سمت جوانان برو زیرا ذهن های تیزی دارند و زود حدس می زنند و بعد از آن این مشورت را به سالمندان ارجاع بده تا عاقبت آن را بررسی کنند». اکنون در مجلس دانش آموزی قرار داریم و نظرات آنها برای ما ارزشمند است.
وی افزود: همه پذیرفتهایم که کشور با چالش هایی روبروست، اما سرمایههای بالقوهای هم در زمینههای مادی، اجتماعی و انسانی دارد که نه تنها عبور از تنگناها را میسر می کند بلکه آینده بهتری را رقم می زند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در مسیر پیشرفت جوامع گفت: راه توسعه از مدرسه می گذرد. مدرسه یعنی معلم، دانش آموز و اولیاء؛ پشتیبان این گروه حکومت و جامعه است. چگونه باید این استعداد بالقوه و سرمایه عظیم را بدرستی هدایت کنیم؟.
دانش آشتیانی ادامه داد: این پرسش پاسخ روشنی دارد و آن این است که شکوفایی استعداد ها و آموزش مهارت ها و در یک کلمه قدرتمند کردن جامعه از طریق توانایی بخشیدن به دانش آموز را باید دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه باید این مساله را به عنوان گفتمان ملی آموزش و پرورش مطرح کنیم تا چالش های موجود را احصاء و به آن بپردازیم عنوان کرد: همه نهادها در این مساله سهیم اند و باید مشارکت کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: باید پرورش مقدم بر آموزش شود و اجتماعی شدن لازمه آموزش موفق تلقی شود؛ اگر این نگرش را داشته باشیم کودک و نوجوان و جوان، شاگردهای منفعل مدرسه نیستند و طرف گفت و گو و مشورت قرار می گیرند و فاعل امور می شوند. در این فضا مدرسه دیگر فقط محل درس خواندن نیست محل ارتباط با جامعه است. در چنین چشم اندازی فعالیت نهادهایی چون مجلس دانش آموزی معنا می یابد.
دانش آشتیانی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی راه نشان می دهد که دانش آموزان چگونه با مسوولیت پذیری در درون مدرسه آشنا شوند گفت: مجلس دانش آموزی علاوه بر خود این نمایندگان، برای مدیران و شهروندان هم حاوی درس هایی است. مجلس دانش آموزی امکانی برای مشورت گرفتن است.
وی افزود: دانش آموزان عضو مجلس، می توانند به نمایندگی از سوی همه دانش آموزان بازوی مشورتی مدیران باشند. فکر نکنیم که عقل کل و عالم کل هستیم اگر قرار است آموزش، آموزش تاثیر گذاری باشد باید باور کنیم که در مدرسه هم تجربهای را منتقل می کنیم و هم تجربیاتی را از دانش آموزان دریافت میکنیم. در این صورت دانش آموزان از حالت انفعال خارج می شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید همه ما مدیران به نقش و جایگاه این نهادهای دانش آموزی باور داشته باشیم گفت: می توانیم از ظرفیتهای موجود در جهت بهبود عملکرد آموزش و پرورش استفاده کنیم.
انتهای پیام
گفتمان ملی آموزش و پرورش از نگاه وزیر
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید این مساله را که "پرورش بر آموزش مقدم شود" را به عنوان گفتمان ملی آموزش و پرورش مطرح کنیم تا چالشهای موجود را احصاء و به آن بپردازیم عنوان کرد: همه نهادها در این مساله سهیماند و باید مشارکت کنند.
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۵:۲۹
باسلام من الان 4ساله معلم نیرو آزاددریکی ازروستاهایی صعب العبورمشغول به کارهستم که باقراردادی2میلیون تومان برای یکسال تحصیلی وبرای هرماه 10روزبیمه توروخدابه گوش مسولآن برسانیدتافکری به حال ما بکنن
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۸:۱۸
به این هم میگن وزیر همه دستگاهای دولتی نیروهای قراردادی ها را تبدیل وضعیت کرده اند بجز آموزش و پرورش ۶ سال است از ما کار می کشن هیچ و بی فایده چون وزیر توانایی نداره چرا ما نیروهای قراردادی باید چوب بی لیاقتی وزیر را بخوریم بی عدالتی تا کی .....
نظرات