• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95121207815
  • منبع : نمایندگی کرمان

رییس کل دادگستری استان خبر داد:

68.5 درصد از زندانیان کرمان، محکومین مواد مخدر هستند

68.5 درصد از زندانیان کرمان، محکومین مواد مخدر هستند

ایسنا/کرمان ‌رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 68.5 درصد از ظرفیت‌های زندان‌های استان کرمان را زندانیان مواد مخدر اشغال کرده‌اند، تصریح کرد: متوسط جمعیت کیفری استان کرمان نسبت به 100 هزار نفر حدود 400 نفر است که طبق آمار کشوری در سال گذشته رتبه دوم کشور پس از خراسان جنوبی مربوط به استان کرمان بود.

‌به گزارش ایسنا، "یدالله موحد" شامگاه چهارشنبه یازدهم اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، گفت: تقریبا دو سوم قضات استان کرمان درگیر رسیدگی به مسایل مواد مخدر هستند.


وی با بیان این مطلب که ظرفیت قابل توجهی از دستگاه قضای استان صرف مسایل مواد مخدر می‌شود، اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری حدود 100 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف و ضبط شده است که پرونده‌های آنها در دستگاه قضا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 68.5 درصد از ظرفیت‌های زندان های استان کرمان را زندانیان مواد مخدر اشغال کرده‌اند، تصریح کرد: 31.5 درصد زندانیان استان مربوط به جرایم عمومی است، همچنین بیشتر ظرفیت‌های زندان های استان را محکومین مواد مخدر را اشغال کرده‌اند.

وی از مصادره 500 دستگاه خودرو از قاچاقچیان موادمخدر خبر داد و عنوان کرد: 623 دستگاه در اجرای تبصره قانون 215 قانون اساسی و 150 قانون کیفری به فروش رسیده ‌و تا کنون 7 میلیارد تومان طی 11 ماهه سال جاری به حساب خزانه از این محل واریز شده است.

موحد افزود: طی11 ماهه گذشته سال جاری 22 هزار 87 فقره پرونده در محورهای مختلف مواد مخدر وارد دستگاه قضایی استان کرمان شده است‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش یک درصدی روبرو هستیم.

وی 7هزار و 140 پرونده ورودی به دستگاه قضا در خصوص حمل مواد مخدر اعلام  کردوگفت: 6 هزار و 949 مورد مربوط به نگهداری و مالکیت مواد مخدر است و در بحث استعمال مواد مخدر نیز پرونده‌های وجود دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان نرم جمعیت کیفری کشور نسبت به 100 هزار نفر را حدود 280 نفر دانست و گفت: اما متوسط جمعیت کیفری استان کرمان نسبت به 100 هزار نفر حدود 400 نفر است و طبق آمار کشوری در سال گذشته رتبه دوم کشور مربوط به استان کرمان بوده است.

وی زندانیان مواد مخدر استان کرمان در حال حاضر را  8 هزار و 729 نفر اعلام کرد و گفت: 8.1 درصد این زندانیان را زنان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند. قابل ذکر است که جمعیت کیفری زنان در کشور 3 درصد و در کرمان 7 درصد است که از میانگین کشوری بالا بوده و این مهم هشداری برلی مسئولین استانی است.

موحد، 220 نفر از زندانیان مواد مخدر را تبعه افغان دانست و مطرح کرد: اتهامات این اتباع بسیار سنگین است به این دلیل که محموله‌های بسیار بزرگی را حمل می‌کرده‌اند.

وی تبعات مجازات اعدام را بیشتر از وضع موجود دانست و عنوان کرد: معتقدیم نقش اعدام در برخی بخش‌ها لازم است اما توسعه و افراط مجازات اعدام به مراتب خطرناکتر بوده و تبعات ان بیشتر از وضع موجود خواهد بود و افراط و تفریط در این بخش بسیار خطرناک است و موضع دستگاه قضا نیز همین مهم خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha