• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95121006532

تادهای آمریکا آغازگر جنگ قانونی کره‌ای‌ها با وزارت دفاع

تادهای آمریکا آغازگر جنگ قانونی کره‌ای‌ها با وزارت دفاع

ساکنان یکی از مناطق کره‌ جنوبی به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی در محل سکونتشان اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت بزرگ تجاری لاته به عنوان پنجمین شرکت بزرگ در کره‌ جنوبی سرانجام با وجود فشارهایی که از سوی چین بر این شرکت وارد می‌شد، توافقی را با وزارت دفاع سئول به منظور ارائه زمینه‌های لازم در جنوب شرق کره‌ جنوبی جهت استقرار سامانه‌های تاد به امضا رساند.

واشنگتن و سئول براساس توافقی قرار است در واکنش به تهدیدهای اتمی کره شمالی یک سامانه دفاعی را در جنوب شرق کره‌ جنوبی مستقر کنند؛ اقدامی که پکن را به دلیل احتمال نظارت بر فعالیت‌های بالستیکی‌اش به شدت نگران کرده است.

در این میان در حالی که مقامات چینی شرکت لاته را مجبور به تعلیق قرارداد 2.5 میلیارد دلاری خود می‌کرد سرانجام تاکید کرد که این شرکت به منظور استقرار تاد منطقه‌ای را در شهر سئونگ جو ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی چین این تصمیم را اقدامی توصیف کرده است که می‌تواند برای شرکت لاته تبدیل به یک کابوس شود.

این برنامه همچنین اعتراضاتی را در خود کره‌ جنوبی ایجاد کرده است. اعتراضاتی که طی آن ساکنان محل استقرار این سامانه در دادگاه دولتی سئول علیه وزارت دفاع این کشور شکایتی ارائه داده‌اند.

یکی از وکلای مردم این منطقه در این باره به خبرنگاران گفته است: این فقط آغاز جنگ قانونی ما برای توقف این پروژه است.

در این شکواییه اهالی این منطقه وزارت دفاع کشورشان را به دور زدن روندهای قانونی لازم از جمله جلب رضایت ساکنان منطقه متهم می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha