• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95120906053
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تراکنش 80میلیارد تومانی کسب و کارهای الکترونیکی ایران در سال 96

تراکنش 80میلیارد تومانی کسب و کارهای الکترونیکی ایران در سال 96

ایسنا/اصفهان محقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال گذشته 82.12 درصد بوده است، البته این آمار میزان کاربران فضای وب است که هم‌چنان در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا شیخ بهایی در همایش کسب و کار در فضای مجازی، اظهار کرد: هم اکنون در میان 46 میلیون کاربر اینترنت در ایران، شش میلیون کاربر داریم که از اینترنت دیال آپ استفاده می‌کنند و اگر از تکنولوژی‌ای استفاده کنیم که منطق با ساختار دیال آپ نباشد شش میلیون مشتری را از دست می‌دهیم.
 
وی اظهار کرد: در سال 1393طبق گزارش انجمن‌های صنفی کسب و کارهای الکترونیکی ایران رقم تراکنش‌های مالی که در فضای کسب و کار ایران مبادله شد بالغ بر 52 هزار میلیارد تومان بوده است. این رقم بدون خرید و فروش‌های شارژ گوشی‌های تلفن همراه و پرداخت قبوض به صورت اینترنتی بوده است.
 
محقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان افزود: طبق آمار رسمی معاونت فناوری ریاست جمهوری این رقم در سال آینده به رقم 80میلیارد تومان خواهد رسید.
 
شیخ بهایی گفت: هر کسب و کاری در فضای بیزینس امروزی بخواهد رقابت کند، به ناچار مجبور است از فناوری اطلاعات و ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده کند. رقابت کسب و کارها بدون استفاده از تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات غیر ممکن شده است.
 
وی با بیان اینکه ابتدایی‌ترین مزیت کسب و کار الکترونیکی 24 ساعته بودن آن است، گفت: بازارهای الکترونیکی بستری هستند که فضا را برای فروشندگان و مشتریان مختلف فراهم می کنند تا بتوانند کالاها و خدمات خود را در این فضا مبادله کنند.
 
محقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان در خصوص سه هدف کلی از کسب و کار الکترونیکی، اظهار کرد: جذب تمام مشترکینی که در فضای وب به دنبال حل نیازهایشان می‌گردند و به دنبال آن افزایش فروش محصولات و افزایش ثروت و سپس افزایش موفقیت در کسب و کار که به رضایت مندی مشتریان مربوط می‌شود، از جمله این اهداف است.
 
شیخ بهایی بازار کسب و کار اینترنتی را دو دسته خواند و گفت: می‌توانیم بازار الکترونیک عمومی داشته باشیم و شبیه به واسطه عمل کنیم یا بازار الکترونیک خصوصی داشته باشیم که به فروش محصول تولید شده خاصی بپردازد.
 
وی با تاکید بر اینکه راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی ساده نیست، اظهار کرد: راه اندازی کسب و کار الکترونیک، یک مسیر پر تلاطم و پر چالشی را در پیش دارد و اگر چه ثبوت در فضای وب آسان است، اما موفقیت آسان نیست و اگر نسنجیده اقدام شود نه نتها مزیتی را برای شما در جامعه به همراه نخواهد داشت، باعث زیان‌هایی نیز خواهد شد.
 
محقق مرکز آسیب‌شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل استان اصفهان اظهار کرد: ارزش پیشنهادی بسته‌ای از منافع است که به مشتریان عرضه می‌شود تا شما را نسبت به رقیبان خود انتخاب کنند و شما را از رقیبان متمایز کند و بتوانید کسب وکاری پیشتاز راه بیاندازید.
 
شیخ بهایی با اشاره به اینکه استفاده از اقلام کالاهای برند که می‌توان برای آنها گارانتی‌های معتبر ارائه کرد و اجناس دیجیتالی می‌تواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند، گفت: شروع کسب و کار الکترونیکی با سرمایه‌های ناکافی باعث شکست در کار می‌شود.
 
وی همچنین ذهن خوانی مخاطب را از امری مهم در بحث بازاریابی دیجیتال دانست و اظهار کرد: از مهم‌ترین عواملی که در فضای وب با آن مواجه هستیم، شناخت و تصویرهای ذهنی مخاطب و جذابیت‌هایی برای جذب مخاطبان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha