• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 95120302296
  • خبرنگار : 71438

وقتی اسپانسرهای پرسپولیس به جان هم می‌افتند!

وقتی اسپانسرهای پرسپولیس به جان هم می‌افتند!

مدیر نمایندگی جوما در ایران با بیان اینکه اسپانسر پرسپولیس در استفاده از پیراهن های این شرکت، مرتکب کار غیرقانونی شده گفت: اقداماتی برای پیگیری حقوقی از طریق مراجع ذی صلاح انجام شده است.

صافی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار کرد: در تیزر تبلیغاتی سامانه پیامکی ۳۰۹۰ که بین دو نیمه بازی فوتبال داربی ۸۴ بین تیم های استقلال و پرسپولیس از شبکه سه سیما پخش شد، بازیکنان هر دو تیم پرسپولیس و استقلال با پیراهن های تیم های خود اما بدون لوگو شرکت‌های تامین کننده لباس حضور داشتند. معتقدم این شرکت برای بدست آوردن سود و کم کردن هزینه های تبلیغاتی خود از پیراهن های بدون لوگو تامین کننده لباس استفاده کرده است.

وی افزود: این کار کاملا مخالف اهداف تامین‌کننده‌های لباس تیم‌های پرسپولیس و استقلال است،چون یکی از دلایل اصلی شرکت‌های تامین کننده لباس و صرف هزینه‌های هنگفت توسط آنها دیده شدن نام و نشان‌شان در رسانه‌های مختلف است. بنابراین اقدام این سامانه پیامکی برای پوشاندن لوگو شرکت تامین کننده لباس برای کم کردن مبلغ پرداختی خود به واحد بازرگانی صداوسیما، ضرر مستقیم به شرکت های تامین کننده لباس و از بین بردن منافع آنها است.

صافی در ادامه عنوان کرد: نکته مهم‌تر این است که لباس‌های بدون آرم از کجا و به چه طریق به دست این شرکت رسیده است تا از آنها برای تولید تیزر تبلیغاتی خود استفاده کنند؟ آیا این سامانه پیامکی خود این لباس‌های بدون لوگو را تولید کرده است؟ اگر ۳۰۹۰ این لباس‌ها را تولید کرده باشد به جز ایجاد ضرر و زیان برای شرکت‌های تامین کننده لباس به دلیل محو کردن لوگوی آنها بر روی لباس در واقع از طرح های لباس این شرکت‌ها نیز سوءاستفاده کرده که این موضوع ضرر دیگری برای شرکت‌های تامین کننده لباس است. در واقع محو کردن لوگو لباس موضوع اصلی نیست بلکه تولید لباس تقلبی با طرح لباس موضوع اصلی است که لوگوی آن برای ضبط تیزر پوشانده شده است.

مدیر نمایندگی جوما در ایران همچنین با اشاره به اینکه اقداماتی برای پیگیری حقوقی از طریق مراجع ذی‌صلاح انجام داده است، افزود: متاسفانه لباس‌هایی دقیقا همانند آنچه این سامانه پیامکی در تیزر تبلیغاتی خود استفاده کرده در سطح بازار و در برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد که به همین علت باشگاه پرسپولیس در ۲۵ دی ۹۵ اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد متخلفان مورد تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت. حال سوال ما این است که آیا این سامانه پیامکی و عوامل آن در تولید و عرضه این محصولات تقلبی نیز مشارکت دارند؟ اما آنچه پر واضح است این که عملکردهای غیرحرفه‌ای شرکت‌هایی همچون این شرکت،‌ سبب عدم حضور شرکت‌های بزرگ در ایران و ادامه فعالیت آنها می‌شود و قطعا این موضوع فقط در حوزه لباس تیم‌ها و باشگاه‌ها نخواهد بود چراکه قطعا این موارد در محافل و مراجع بازرگانی کشورهای مبدا این شرکت‌ها مطرح و مانع حضور شرکت ها و سرمایه های آن ها در ایران در سایر صنایع می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha