• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۵:۵۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95111812083
  • خبرنگار : 71060

فریاد مردم از بسته‌هایی که زود تمام می‌شوند+پاسخ مسئولان

فریاد مردم از بسته‌هایی که زود تمام می‌شوند+پاسخ مسئولان

تعداد قابل توجهی از مشترکان بسته‌های اینترنت اپراتورهای تلفن همراه از سال‌ها قبل از پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت خود گله‌مندند، با این وجود مسئولان وزارت ارتباطات به عنوان ناظران فعالیت اپراتورهای موبایل تاکید دارند آنچه موجب این اتفاق می‌شود، نوع استفاده کاربران است.

به گزارش ایسنا، از زمانی که تنها یک اپراتور به ارائه خدمات ۳G می‌پرداخت مشترکان متعددی نسبت به پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت خود انتقاداتی را مطرح می‌کردند. بعدها با پیوستن دو اپراتور غالب کشور به ارائه‌کنندگان اینترنت پهن‌باند شرایطی ایجاد شد که ضریب نفوذ اینترنت موبایل دچار رشد قابل توجه شد و تعداد کاربران آن به یکباره افزایشی چشم‌گیر پیدا کرد.

حال بیش از دو سال از دسترسی مردم به اینترنت پهن‌باند موبایل می‌گذرد، اما طی این مدت همواره این موضوع که چرا بسته‌های اینترنت زود تمام می‌شوند جزو گلایه‌های مردم باقی مانده است.

برخی مشترکان بسته‌های اینترنت تلفن همراه براین نکته تاکید دارند که از اینترنت خود تنها در حد چک کردن چند سایت و تلگرام استفاده می‌کنند اما پس از مدتی چند روزه از سوی اپراتورها برای آنها اخطارهای متعددی مبنی بر رو به پایان بودن حجم بسته‌ها ارسال می‌شود.

پیگیری این موضوع نیز از سوی اهالی رسانه طی سال‌های گذشته به‌طور مستمر ادامه داشته، اما مسوولان وزارت ارتباطات که نهاد نظارت‌کننده بر فعالیت اپراتورهای تلفن همراه محسوب می‌شوند همواره براین نکته تاکید دارند که آنچه در قالب بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتور اعلام می‌شود، به مصرف مشترک بستگی مستقیم دارد.

حتی در دوره‌ای وزیر ارتباطات به صراحت اعلام کرد اپراتورهای موبایل میلیاردها تومان درآمد دارند و درآمد آنها به گونه‌ای است که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد برای چند هزار تومان پول بسته اینترنت اعتبار خود را از بین ببرند.

با این وجود طی هفته‌های گذشته رییس سازمان حمایت اینگونه اعلام کرده بود که این سازمان در خصوص کم‌فروشی اینترنت و احتمال تقلب اپراتورهای تلفن همراه بررسی‌هایی انجام خواهد داد.

البته پس از آن وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی با ایسنا تاکید کرد که تنها مرجع رسیدگی به تخلفات اپراتورها وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به شمار می‌روند و این صحبت‌ها از جانب هر فردی که مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.

محمود واعظی همچنین عنوان کرد: تنها جایی که دسترسی دارد بررسی کند آیا اپراتورها کم‌فروشی می‌کنند یا خیر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی است و این سازمان حتی نرم‌افزاری به منظور بررسی در لحظه حجم مصرفی مشترکان طراحی کرده و برای استفاده کاربران برروی سایت خود قرار داده است.

واعظی ادامه داد: آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.

به اعتقاد او راهکار در این حوزه آن است که آگاهی مردم افزایش یابد اما با این وجود اگر همچنان مشترکی احساس مشکل کرد، سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات آمادگی رسیدگی فوری به این موضوع را دارد.

اما وزیر ارتباطات به تازگی نیز در پاسخ به این سوال که به عنوان وزیر ارتباطات فکر می‌کند مردم ماهیانه چه هزینه‌ای را باید بابت بسته‌های اینترنت موبایل پرداخت کنند، گفته است:این موضوع بستگی به نوع استفاده کاربران دارد و باید دید که کاربر چه استفاده‌ای از اینترنت می‌کند. اگر استفاده در حد معمول باشد شاید ماهی ۱۰ هزار تومان هزینه کفایت کند اما قطعا برای افرادی که به‌طور دائم از اینترنت استفاده کرده و با آن فیلم می‌بینند این هزینه کفایت نمی‌کند.

از سوی دیگر طی این مدت مسئولان اینگونه اعلام کرده‌اند که اپراتورهای مختلف اینترنت موظف بر تفکیک هزینه‌های اینترنت داخل و بین الملل شده‌اند و بر این اساس ترافیک داخلی کشور باید با تعرفه|‌ی معادل 50 درصد ترافیک بین الملل محاسبه شود.

این موضوع می‌تواند هزینه‌های دسترسی مشترکان را کاهش دهد با این وجود همچنان گلایه‌های مردم در خصوص پایان زودهنگام بسته‌های اینترنتی ادامه دارد و انتظار می‌رود در این خصوص راهکاری برای افزایش رضایتمندی مردم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۰:۴۴

دروغ ... دروغ ... دروغ...!!! بدبخت داریوش که از خدا می خواست اهورامزدا کشورش را از دروغ دور بدارد!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۲:۵۹

سلام. من یک بسته ۹۰۰ مگابایتی از همراه اول خریدم که تنها با مصرف ۵۵ مگابایت از آن پیام پایان بسته برایم آمد. وقتی با مرکز ارتباطات۹۹۹۰ تماس گرفتم گفتن شکایتتون ثبت و بررسی میشه. بعد از چند روز یک خانم باهام تماس گرفت و خیلی تند تند گفت که شما تمام حجم بسته رو مصرف کردید اما از اونجایی که قسمت مصرف داده گوشی نه دروغ میگه نه میشه دستکاریش کرد و فقط ۵۵/۷ مگابایت رو نشون میداد، به خانم گفتم من واقعا مصرف نکردم و کنتور گوشی هم همینو میگه اما خانم باز رو دور تند صحبت می‌کرد و گفت کنتور گوشی شما برای ما ملاک نیست، میتونید پرینت سایتایی رو که رفتید درخواست بدید و شما تمام حجمتونو مصرف کردید و خداحافظ. اما جالب اینجاست من حتی یک سایت هم با اون بسته باز نکردم چون بسته رو برای آپدیت گوشی خریده بودم. این هم از خدمات همراه اول تو ... از بسته های اینترنت ما.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۷:۳۶

بخدا حرامه! من که راضی نیستم