به گزارش خبرنگار ایسنا، فرشاد زادخور که مدیریت راهآهنهای قم و مرکزی را در کارنامه خود دارد، امروز در آیینی با حضور مسئولان راهآهن کشور و معاون عمرانی استاندار سمنان جایگزین حمید درباغ عنبران مدیرکل پیشین راهآهن شمالشرق1 شد.
مهدی زندیه وکیلی، معاون امور عمرانی استانداری سمنان صبح امروز در آیین تودیع و مارفه مدیران کل راهآهن پیشین و جدید شمالشرق یک کشور با تقدیر از زحمات مدیرکل پیشین راهآهن شمالشرق1، اظهارامیدواری کرد: مدیرکل جدید راهآهن شمالشرق 1 به ارتقاء کیفی خدمات در این منطقه که افتخار جابهجایی زوار بهشترضوی(ع) را نیز دارد، کمک کند.
وی بر ضرورت کیفیتبخشی به خدمات باری-مسافری در خطوط ریلی شمالشرق تاکید کرد و افزود: باتوجه به گستردگی خطوط تحتپوشش باید به امر نظارت در این منطقه توجه بیشتری شود.
معاون استاندار سمنان ضمن استقبال از انتصاب یک نیروی آشنا به منطقه شمالشرق، اظهارامیدواری کرد: این شناخت به رشد و توسعه خدمات در این منطقه مهم کمک کند.
همچنین علی خدایی، قائم مقام راه آهن کشور در این آیین با تقدیر از خدمات بیش از 30ساله درباغ عنبران اظهار کرد: راهآهن شمالشرق از معدود مناطقی در کشور است که با مدیریت خوب توانسته به درآمدزایی بسیار خوبی برسد که این مهم نتیجه زحمات همکاران این منطقه بوده است.
وی با اشاره به تردد بالای قطارها در این محور ریلی، افزود: منطقه شمالشرق (۱) یکی از مناطق بسیار مهم در راهآهن جمهوری اسلامی است.
قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی خدمات دهی به زوار امام رضا (ع) را افتخاری برای همکاران منطقه شمالشرق برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از مسافران خطوط این راهآهن زائران بارگاه امام هشتم امام رضا(ع) هستند.
وی از سفرهای ریلی به عنوان ایمنترین و ارزانترین سفرها یادکرد و گفت: علاوه بر ایمنی، قطار همچنان بعد از سفر هوایی، سریعترین سفرها را به خود اختصاص داده است.
خدایی با اشاره به وقوع سانحه دلخراش قطار تبریز-مشهد در دامغان، گفت: همه مردم ایران و از جمله همکاران ما از این سانحه دلخراش مکدر شدیم.
وی با اشاره به پرداختن متوالی رسانهها به سوانح ریلی تصریح کرد: تعداد تلفات سانحه هفتخوان و تلفات یک ساله راهآهن کمتر از تلفات جانی یک روزه در خطوط جاده ای است اما با این همه باتوجه به اهمیت راهآهن معمولا رسانه ها همواره توجه ویژهای به حوادث ریلی دارند.
حمید درباغ عنبران، مدیرکل پیشین راهآهن شمالشرق1 که دوران خدمت وی تقریبا یک ماه پیش پایان یافته بود بعد از 30سال و یک ماه خدمت در راهآهن کشورمان بازنشسته شد. تکیه وی بر صندلی مدیرکلی راه آهن شمال شرق در روزهای آغازین با یک حادثه ریلی در دامغان شد و همچنین ماه های پایانی مدیریت وی در منطقه شمالشرق نیز با یکی از دلخراش ترین سوانح ریلی کشور در هفتخوان دامغان همراه بود که متاسفانه بیش از 40 نفر از هموطنانمان در آن جان باختند.
فرشاد زادخور که بومی مناطق تحتپوشش راهآهن شمالشرق است، پیشینه مدیرکلی راهآهن استانهای مرکزی، قم و مدیریت در بخشهای میانی راهآهن مناطق مختلف و از جمله راهآهن منطقه شمالشرق را در کارنامه خود دارد.
انتهای پیام
نظرات