• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95111107346
  • خبرنگار : 71457

موافقت 42 کشور عضو اتحادیه آفریقا با بازگشت مراکش به این اتحادیه

موافقت 42 کشور عضو اتحادیه آفریقا با بازگشت مراکش به این اتحادیه

یک دیپلمات برجسته مراکشی اعلام کرد که این کشور "تایید غیرمشروط" 42 کشور از 54 کشور اتحادیه آفریقا برای بازگشت به این اتحادیه را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات مراکشی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: ما تایید غنا را نیز کسب کردیم و بدین ترتیب تعداد کشوهایی که پیوستن مراکش به اتحادیه آفریقا را به صورت غیرمشروط تایید می‌کنند، به 42 کشور افزایش یافته است.

پیشبینی می‌شود که کشورهای عضو اتحادیه آفریقا در نشست سران اتحادیه که امروز (دوشنبه) در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی آغاز به کار خواهد کرد، با طرح مراکش برای پیوستن مجدد به این اتحادیه موافقت کنند.

مراکش 33 سال پیش در اعتراض به تصمیم این اتحادیه در پذیرش "منطقه صحرا" به عضویت اتحادیه آفریقا، از این بزرگ‌ترین سازمان سیاسی آفریقا خارج شد.

بازگشت مراکش به منزله حمایت مالی این کشور از اتحادیه آفریقاست که متکی به پشتیبانی‌های مالی خارجی جهت تامین  بودجه خود است.

همزمان، یک منبع دیپلمات آگاه آفریقایی گفت که محمد ششم، پادشاه مراکش یک شنبه شب ضیافت شامی را برای رهبران آفریقایی در مقر اقامتش در یکی از هتل‌های آدیس آبابا برگزار کرده است.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که اتحادیه آفریقا صبح امروز جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند که این جلسه به بررسی درخواست بازگشت مراکش به اتحادیه کمی قبل از آغاز نشست سران، می‌پردازد.

پس از پایان این جلسه غیرعلنی، مراسم امضای طرح بازگشت مراکش به اتحادیه آفریقا توسط رهبران آفریقایی امضا می‌شود. این منبع پیش بینی کرد که هیات مراکش به ریاست محمد ششم در نشست سران پس از امضای توافق نامه بازگشت مراکش به اتحادیه آفریقا و برافراشته شدن پرچم رباط در این اتحادیه، شرکت کند.

همچنان قرار است سران اتحادیه آفریقا در این نشست در شهر آدیس آبابا رئیس جدیدی برای این اتحادیه انتخاب کنند.

پنج کاندیدای برای تصدی ریاست کمیسیون اتحادیه آفریقا که تا پیش از این در دست نکوسازانا دلامینی زوما، اولین رئیس زن این بلوک 54 کشوری قرار داشت و عدم تمایلش برای تصدی مجدد آن را اعلام کرده، مطرح هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha