• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95101509661

با وجود مخالفت چین، کره‌ جنوبی موشک‌های تاد را مستقر می‌کند

با وجود مخالفت چین، کره‌ جنوبی موشک‌های تاد را مستقر می‌کند

وزیر دفاع کره‌ جنوبی اعلام کرد، سئول به برنامه خود برای استقرار سیستم دفاع موشکی پیشرفته آمریکایی با وجود مخالفت چین متعهد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سئول و واشنگتن پیش از این توافق کرده بودند تا در دسامبر سال 2017 سیستم دفاع موشکی تاد را در جنوب این کشور مستقر کنند. این تصمیم پس از آن گرفته شد که پیونگ یانگ در اقدامی مناقشه برانگیز دست به آزمایش‌های موشکی و اتمی زد.

در همین حال وزیر دفاع کره‌ جنوبی طی گزارشی برای رئیس‌جمهور موقت این کشور درباره این سیستم‌های دفاعی گفت: استقرار سیستم تاد بخشی از اقدامات ما برای بهبود شرایط دفاعی درمقابل تهدیدات کره شمالی است.

وی خطاب به هوانگ کیو آن،‌ نخست‌وزیر موقت گفت: این موضوع مساله‌ای نیست ک به بررسی‌های سیاسی نیاز داشته باشد. هانگ پس از آن قدرت اجرایی کره‌ جنوبی را دست گرفت که پارک گئون های، رئیس‌جمهور سابق این کشور که به دلیل رسوایی‌های متعدد استیضاح شد.

همزمان با اعلام وزارت دفاع کره‌ جنوبی حزب اپوزیسیون دموکراتیک اعلام کرده است که در صورت پیروزی این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری استقرار این سیستم‌های موشکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد. در همین حال گروهی از نمایندگان متعلق به این حزب به منظور دیدار با وزیر خارجه چین و سایر مقامات عالی پکن به این کشور سفر کردند.

بنا به گفته رهبر پارلمانی این حزب این نمایندگان در این سفر قرار است به طرف چینی خود اطلاع دهند که مساله استقرار تاد باید برای تصمیم گیری بر عهده رئیس‌جمهور آتی قرار بگیرد.

انتخابات ریاست جمهوری کره‌ جنوبی که قرار بود دسامبر 2017 برگزار شود، ‌در صورت تایید استیضاح پارک از سوی دادگاه قانون اساسی حداکثر طی 6 ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha