• پنجشنبه / ۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95100200845
  • خبرنگار : 71505

پایتخت در هفته‌ای که گذشت؛

برگزاری یلدای مهربانی در مددسراهای سطح شهر تهران

برگزاری یلدای مهربانی در مددسراهای سطح شهر تهران

در شش روز گذشته در هر یک از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران رویدادهای محلی و منطقه‌ای رخ داده است که برگزاری یلدای مهربانی تقریبا فصل مشترک همه مناطق پایتخت بوده است.

به گزارش ایسنا، در هفته جاری اخباری چون اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در پایانه های اتوبوسرانی منطقه 3، کاشت 120 هزار گل لاله در محلات غربی تهران، نصب دوربین های کنترل سرعت و نظارت تصویری در بزرگراه آزادگان و ... از جمله مهم‌ترین اخبار مناطق شهر تهران بوده است.

مشروح این خبرها به تفکیک هر منطقه در ادامه آمده است و اخباری که پیشتر در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منتشر شده است با کلیک بر روی تیتر، قابل مشاهده خواهد بود.

رخدادهای منطقه۱؛

تامین سرانه های خدماتی با رویکرد اجتماعی، اولویت بودجه ۹۶ است

فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه یک گفت: در بودجه سال ۹۶ ، پروژه های اجرایی محلات ۲۷ گانه شمال تهران با تاکید بر  پیوست و رویکردهای  فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی و اجرا می شوند. مبنای این برنامه ریزی رعایت عدالت در تامین سرانه های خدماتی، فرهنگی و ورزشی محلات منطقه است که طبق تدابیر ابلاغی شهردار محترم  تهران انجام می شود.

رخدادهای منطقه2؛

برگزاری یلدای مهربانی در منطقه دو

مسعود خسروی، معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه دو از برگزاری جشن یلدا ی مهربانی در کنار نیازمندان مددسراهای سطح منطقه دو خبر داد و افزود: جشن یلدای مهربانی با هدف ارتقاء سطح مشارکت های اجتماعی و همراهی عموم جامعه در اشتراک شادی شب یلدا به مددجویان مددسراها و ایجاد حس دلگرمی در بین مدد جویان سطح منطقه انجام شد.

رخدادهای منطقه3؛

اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در پایانه های اتوبوسرانی منطقه 3

علیرضا اسفراینی نژاد معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری منطقه 3 از  طرح کاهش آلودگی هوا در پایانه های اتوبوسرانی این منطقه خبر داد و افزود: از سوی دیگر به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت و پیشگیری از آلودگی هوا به کلیه رانندگان اتوبوس های شهری ابلاغ شده است تا نسبت به خاموش کردن موتور اتوبوس خود در هنگام توقف در مبدا و مقصد اقدام کنند. این طرح به تمامی رانندگان ابلاغ شده است و مدیر خطوط نیز بر اجرای آن نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر  65 دستگاه اتوبوس در منطقه 3 فعال هستند، افزود: در حال حاضر 17 خط اتوبوسرانی از منطقه 3 عبور می کند و 4 خط نیز مختص به این منطقه است .

خانه محیط زیست در بنیاد قرآن راه اندازی می شود

به منظور  جذب مشارکت اقشار مختلف  مردم از جمله روحانیون ،پژوهشگران ،خیرین ، هیئت های مذهبی و... در فعالیت های محیط زیست و با بهره گیری از آیات قرآنی و احادیث و روایات دینی ، خانه محیط زیست در بنیاد قرآن راه اندازی می شود.

برپایی مراسم شب یلدا در کنار مددجویان بهاران

مهدی پیرهادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه گفت: مراسم جشن شب یلدا با همیاری گروهی از خیرین، گروههای مردم نهاد، شهروندان و  شهرداری منطقه 3 در میان مددجویان مرکز بهاران برگزار شد. اجرای موسیقی، حافظ خوانی ، برپایی مسابقه و پذیرایی از مددجویان با هندوانه ، آجیل ، شیرینی و انار از جمله برنامه های پیش بینی شده بود.

رخدادهای منطقه4؛

15000 مترمربع از معابر شهری منتخب منطقه 4 بهسازی شد

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از پاکسازی و شستشوی جداره های شهری در شمال شرق تهران خبر داد و گفت: همزمان با طرح آسمان آبی زمین پاک چهره معابر منتخب منطقه 4 پاکیزه می شود. در ادامه طرح ساماندهی و رفع مشکلات در محلات منتخب  15000 مترمربع از دیواره های شهری شستشو و پاکسازی شد.

کسب مدال های رنگین بانوان منطقه 4 در المپیاد ورزشی محلات تهران

سید ابوذر حسینی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 گفت: بانوان منطقه 4 در المپیاد ورزشی محلات تهران در رشته های تکواندو و ژیمناستیک مدال های رنگین کسب کردند. المپیاد ورزشی محلات پایتخت در رشته های  تکواندو و ژیمناستیک با حضور ورزشکاران مناطق 22گانه شهرداری تهران در مجموعه ورزشی ساعی منطقه 7 و سجاد در منطقه 17 برگزار شد.

رخدادهای منطقه5؛

استقرار اتوبوس ایدز در پونک

سیدسعید سخنی ، شهردار ناحیه 3 با اعلام این خبر افزود: اتوبوس ایدز  با محوریت آموزش و اطلاع رسانی در خصوص اچ ، آی ، وی و با اولویت آموزش به شهروندان  مستقر شد.

ابلاغ ماده 16 و 19 قانون مدیریت پسماند به اصناف ناحیه3

سعید سخنی ،شهردارناحیه3 با اعلام این خبرگفت: به منظور افزایش فرهنگ سازی در بین شهروندان  در رابطه با تفکیک از مبداء پس از آموزش چهره به چهره و توزیع بروشور مفاد قانون 16 و 19 مدیریت پسماند به اصناف راسته‌های تجاری نفت، پونک جنوبی و باغ فیض مخزن ابلاغ شد.

رخدادهای منطقه6؛

تمام پروژه های عمرانی منطقه 6 طبق برنامه زمانی پیش می رود

سید رامین حسینی نژاد معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی منطقه وضعیت قابل قبولی دارند، گفت: تمام پروژه‌ها طبق برنامه زمانی و در برخی موارد جلوتر از برنامه زمانی در نظرگرفته شده در حال ساخت و آماده سازی است.

تقدیر از پژوهشگران برتر قلب تهران 

مهرشاد الله ویردی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ با بیان اینکه در قلب تهران ۱۴ ناحیه قرار دارد گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته طی مراسمی از پژوهشگران برتر هر ناحیه همزمان با هفته پژوهش تقدیر خواهد شد.

 تخلیه و پاکسازی رایگان زائدات چاپگرها در قلب تهران

افشین خدامی، معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 از نصب دو دستگاه کابین شارژ تونر در غرفه های محیط زیستی بازیافت منطقه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه زائدات چاپگر و تونرهای دستگاه های اداری برای محیط زیست و سلامتی شهروندان مضر است اداره محیط زیست منطقه راهکاری را اتخاذ کرده تا به شیوه ای علمی این زائدات را از محل زندگی شهری خارج سازد.

رخدادهای منطقه7؛

مرکز پرتو در منطقه 7 راه اندازی می شود

محمد رضا غلامی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 از افتتاح مرکز پرتو در تاریخ 30 آذر ماه با هدف حمایت از کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: به همت مرکز خدمات اجتماعی این منطقه و با مشارکت بنیاد روبان آبی، مرکز پرتو ویژه حمایت از کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل راه‌اندازی خواهد شد.

نصب ست ورزشی معلولان و جانبازان در بوستان اندیشه

حمیدرضا حیدرپور، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه 7 از نصب ست های ورزشی ویژه معلولان و جانبازان در بوستان اندیشه در راستای نشاط اجتماعی و توسعه ورزش این قشر از جامعه خبر داد و افزود: آماده سازی فضای شهری به منظور استفاده کم توانان جسمی همواره در اولویت برنامه های مدیریت شهری منطقه بوده است و نصب ست وسایل ورزشی اختصاصی در بوستان اندیشه نیز خدمتی نوین در همین راستا می باشد.

هرس3500 اصله درخت در منطقه 7

سعید طلوعی شهردار منطقه 7  ازهرس 3500 اصله درخت در معابر و بزرگراه های منطقه در راستای بحث نگهداشت شهر و بهسازی فضاهای سبز شهری خبر داد و افزود: هرس درختان و درختچه های فضای سبز سطح منطقه، به منظور عملیات زراعی و طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در دستور کار اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه قرار دارد.

رخدادهای منطقه8؛

اجرای طرح یلدای مهربانی در منطقه 8

علی تیرگر معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه این طرح به منظور حمایت از آسیب دیدگان و ایجاد حس همدلی انجام می شود گفت: این طرح در قالب جمع آوری هدایایی شامل کتاب، آجیل ، شیرینی و میوه توسط  خیرین و مشارکت خانه های رفاه و خدمات اجتماعی سرای محلات در مددسرا و مرکز بهاران صورت می پذیرد.

ارائه مخزن آبی چرخدار به مدارس

سعید کاظمی رئیس اداره مدیریت پسماند معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه هشت از ارائه مخزن آبی به مدارس خبر داد و افزود: اداره مدیریت پسماند با مراجعه و آموزش به اولیاء و دانش آموزان ، تعامل با این مراکز موجود سطح منطقه مخازن آبی چرخدار مخصوص پسماندهای خشک در ابعاد مختلف ارائه می نماید.

رخدادهای منطقه9؛

کاشت 120 هزار گل لاله در محلات غربی تهران

حمید محسنی شهردار منطقه 9 از عملیات کاشت 120 هزار گل لاله در سطح محلات 9 گانه خبر داد و گفت: نیمی از گل ها در میدان آزادی کاشته شده و همزمان با سال جدید چشم انداز بسیار زیبایی را در پنهه غربی تهران ایجاد می کند.

رخدادهای منطقه11؛

بافت تاریخی میدان وحدت اسلامی احیا می شود

نصراله آبادیان، شهردار منطقه یازده تهران گفت: با همکاری سازمان زیبا سازی شهر تهران؛ احیای بافت تاریخی و ارزشمند میدان وحدت اسلامی در محدوده حصار ناصری تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

جایزه سومین جشنواره تجلیل از تهران پژوهان به روابط عمومی شهرداری منطقه 11 تعلق گرفت

در سومین جشنواره تجلیل از تهران پژوهان که روز گذشته به مناسبت "هفته پژوهش" در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد؛ رتبه برتر مرکز فعال در حوزه تهران پژوهی و گردشگری به روابط عمومی شهرداری منطقه 11 تعلق گرفت.

ستاد ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در محله های مرکزی شهر تهران تشکیل شد

شهردارمنطقه یازده تهران در نشست بررسی چالش های ناشی از آسیب های اجتماعی فصل سرما گفت: در فصل زمستان تدارک مناسبی برای افراد کارتن خواب و معتادان خیابانی در نظر گرفته شده است.

رخدادهای منطقه15؛

برگزاری مراسم "یلدای مهربانی" در مددسرای خاوران منطقه 15

مراسم جشن "یلدای مهربانی" با حضور مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران و شهردار منطقه 15 در مددسرای خاوران برگزار شد.

در این مراسم انجمنی شهردار منطقه15 گفت: از حضور در جمع دوستان و خدمت به آنها خرسندم ولی از اینکه شما را در این فضا و لباس می بینم متاثر و ناراحتم .

وی در ادامه با اشاره به اینکه تفاوت شب یلدا با شبهای قبل تنها یک دقیقه است افزود: این بدان معناست که این یک دقیقه به قدری ارزشمند است که برای این یک دقیقه در سراسر جهان و ایران جشن گرفته می شود.  وقت، زندگی، خانواده و هریک از دوستان درجایگاه خود قطعا خیلی ارزشمند هستند؛ پس چرا باید از دوری خانواده رنج ببرند.

غربالگری ایدز برای 116 شهروند منطقه 15

اسماعیلی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: همزمان با ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اتوبوس سلامت تحت عنوان "غربالگری ایدز"  در محله ی مشیریه جنب آتش نشانی مستقر شد تا به مراجعین حضوری خدماتی چون انجام آزمایش و مشاوره های لازم ارائه دهد. با استقرار اتوبوس ایدز ، 116 شهروند ساکن محله مشیریه منطقه 15 غربالگری ایدز شدند.

رخدادهای منطقه18؛

باهمکاری شهرداری ونهادهای انتظامی وقضائی درمنطقه18تهران:طرح پایلوت ساماندهی سدمعبر در دو شریان ارتباطی پرتردداجرائی می شود

محمدزاده شهردارمنطقه18 ضمن تأکیددر جمع آوری سدمعبر از سطح معابربه ایجادمکانهای مناسب جهت انتقال آنها بعنوان بازار روز درمحلات منطقه اشاره و افزود:صرفا" جمع آوری و برخوردبا سد معبرک ارساز نیست، زیراهریک ازاین افراد دارای خانواده بوده و باید زندگی خود آنها راتأمین کنند، فلذا ایجاد شرایط کسب وکار برای آنها ازضروریاتی است که باید همواره به آن توجه داشته ایم .

رخدادهای منطقه19؛

برگزاری بیش از 200 دوره فراگیر آموزش شهروندی با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی

حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: دوره های فراگیر آموزش شهروندی در سه محورسبک زندگی اسلامی ایرانی، حقوق و تکالیف شهروندی و زیست شهری برگزار می شود که بخش عمده این دوره ها با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده و درهمین راستا نیز از ابتدای سال جاری تاکنون 200 دوره برگزار شده است.

وی افزود: این دوره ها پیرامون موضوعاتی همچون آموزش الگوی روابط اجتماعی سالم، مهارتهای تفکر خلاق و تفکر انتقادی، هویت اجتماعی و شهروندی، نحوه تربیت کودکان در خانواده و ... است و تا پایان سال نیز نزدیک به 75  دوره دیگر در خانه های آموزش شهروندی، مدارس و مساجد تشکیل خواهد شد.

دوربین های کنترل سرعت و نظارت تصویری در بزرگراه آزادگان نصب می شود

علیرضا مرآتی معاون حمل و نقل وترافیک منطقه گفت: فعالیت نصب 4 دوربین کنترل سرعت و 2 دوربین نظارت تصویری به منظور ثبت تخلفات خودروها و افزایش سطح ایمنی بزرگراه آزادگان توسط شرکت کنترل ترافیک انجاام می شود که در مرحله کابل گذاری است.

وی افزود: دوربین های ثبت تخلف در لاین تندروی بزرگراه آزادگان - عباس آباد (محور شرق به غرب و غرب به شرق)، علی آباد قاجار(شرق به غرب و غرب به شرق) و آزادگان – خلازیر(شرق به غرب و غرب به شرق) نصب می شود.

بوستان باران برای تردد معلولان مناسب سازی می شود

شهنام جوادیان معاون فنی و عمران منطقه و دبیر کمیته ساماندهی معابر ویژه معلولان گفت: مناسب سازی بوستان باران در ناحیه 3 به عنوان پارک ویژه معلولان در قالب اجرای فعالیتهایی همچون احداث خطوط نابینایان در تمامی ورودی پارک، احداث رمپ عبور معلولان، آماده سازی زمین بازی پارک جهت کودکان معلول و سایر اقدامات در برنامه کاری شهرداری قرار گرفته است.

به گفته وی در حوزه های ترافیک و خدمات شهری نیز اقدامات ویژه ای در بوستان باران صورت می گیرد تا این بوستان به عنوان پارک ویژه معلولان تا 22 بهمن آماده سازی شود.

انعقاد 700 تفاهم نامه با مراکز تجاری و شهرک های مسکونی برای مشارکت در تفکیک پسماندها

تاکنون 700 تفاهم نامه جهت مشارک در امر تفکیک پسماندها با مراکز تجاری و شهرک های مسکونی محدوده منطقه 19 منعقد شده است. طی امضاء این تفاهم نامه که شامل مراکز مراکز آموزشی، بهداشتی، اداری و مجتمع های بالای 50 واحد نیز می شود، این مراکز متعهد می شوند تا در قبال دریافت مخازن و کیسه های بازیافت پسماندهای خشک خود را تفکیک و در روزهای تعیین شده تحویل خودروهای جمع آوری پسماند دهند.

رخدادهای منطقه21؛

هرس درختان و بهسازی فضاهای سبز شهری در منطقه 21

در راستای بحث نگهداشت شهر ، جمال بافرانی، شهردار منطقه 21 از هرس درختان و بهسازی فضاهای سبز شهری در سطح این منطقه خبر داد و افزود: هرس درختان و درختچه های فضای سبز سطح منطقه، به منظور عملیات به زراعی و طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در دستور کار اداره ی فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه قرار دارد.

طرح ایمن سازی نقاط حادثه خیز معابر عمومی در منطقه21

شهردار منطقه 21 از طرح شناسایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز معابر عمومی در این منطقه با توجه به برودت هوا و با هدف ارتقای سطح ایمنی در تردد و کاهش حوادث رانندگی خبر داد و افزود: در همین راستا تمامی پروژه های عمرانی مرتبط با حمل و نقل از مرحله نیاز سنجی، امکان سنجی، مطالعات، مشاوره، مناقصه، ارجاع به پیمانکار و مراحل مختلف اجرایی در منطقه، تحت نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه مربوطه انجام می پذیرد.

ساماندهی کارتن خواب های سطح منطقه 21

شهردار منطقه21 از ساماندهی کارتن خواب های سطح این منطقه با توجه به افت محسوس دما در هفته های اخیر خبر داد و افزود: طرح ساماندهی کارتن خوابها در سطح منطقه21 با توجه به شروع فصل سرما و کاهش محسوس دمادر هفته های اخیر به صورت ویژه و به منظور حمایت از افراد آسیب دیده و کارتن خواب های سطح این منطقه در حال انجام است .

وی در ادامه در خصوص نقاط استقرار کارتن خواب ها افزود :کارتن خواب ها در بوستان ها  و به ویژه  نقاط بی دفاع شهری در سطح مناطق مستقر هستند و سعی بر این است تا با اجرای این طرح حتی یک کارتن خواب نیز در شبهای سرد سال در محیط  بیرون نماند.

رخدادهای منطقه22؛

آغاز فعالیت باشگاه کوهنوردی منطقه 22

فروتن معاون اجتماعی و فرهنگی گفت: در راستای توسعه و ترویج ورزش همگانی به ویژه رشته پرطرفدار کوهنوردی و کوهپیمایی باشگاه کوهنوردی منطقه 22 آغاز به کار کرد و علاقمندان به این رشته به صورت حرفه ای، آماتور و تفریحی می توانند همراه با دیگر اعضای این باشگاه روزهای آخر هفته از ارتفاعات شمال مرکزی تهران مانند درکه، دربند، توچال و ... استفاده نمایند.

اتوبوس دیابت میزبان شهروندان در منطقه 22

به منظور اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شهروندان در خصوص بیماری دیابت و ارتقاء کیفی و کمی سلامت شهروندان و همچنین ارائه خدمات سلامت محور و غربالگری رایگان شهروندان در منطقه 22 اتوبوس دیابت به مدت 4 روز میزبان شهروندان خواهد بود.

فروتن معاون امور اجتماعی و فرهنگی، در این باره گفت: طبق هماهنگی های انجام شده و همزمان با ماه ربیع الاول اتوبوس دیابت با هدف ارائه خدماتی همچون اندازه گیری قند و فشار خون، تست بی ام آی، مشاوره پزشکی و ... از 28 آذر ماه تا یکم دی ماه 95 میزبان شهروندان و اعضای کانون پیش گیری از دیابت منطقه 22 بود.

برگزاری یلدای مهربانی در مددسرای آفتاب نیلوفری منطقه 22

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 22 از برگزاری ویژه برنامه شب یلدا در مددسرای بانوان آفتاب نیلوفری و سامان سرای اضطراری این منطقه تحت عنوان "یلدای مهربانی" خبر داد و افزود: همزمان با فرا رسیدن شب یلدا ویژه برنامه “یلدای مهربانی” سه شنبه شب با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و NGO های منطقه در حوزه مشارکت های اجتماعی و همچنین ایجاد حس دلگرمی در مددجویان اجتماعی ساکن در در مددسرای آفتاب نیلوفری و سامان سرای اضطراری منطقه 22 اجرا می شود. مددسرای آفتاب نیلوفری و سامان سرای منطقه 22 واقع در پارک چیتگر روزانه به صورت میانگین پذیرای 30 خانم و 30 آقا می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha