• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95093018353
  • خبرنگار : 71516

بشار الجعفری: سازمان ملل به وظایفش درست عمل نمی‌کند

بشار الجعفری: سازمان ملل به وظایفش درست عمل نمی‌کند

نماینده دائم سازمان ملل در سوریه تأکید کرد که پیش‌نویس قطعنامه فرانسه که درشورای امنیت به تصویب رسید، بخش دیگری از تبلیغات مداوم علیه سوریه و جنگ ارتش علیه تروریست‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: پیش‌نویس قطعنامه فرانسه بخشی دیگر از تبلیغات ادامه‌دار علیه سوریه و جنگ ارتش علیه تروریست‌هاست.

روز دوشنبه شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه فرانسه درباره اعزام ناظران بین المللی به شهر حلب را تصویب کرد. این ناظران بین‌المللی بر روند خروج افراد از شرق حلب و حفظ سلامتی غیرنظامیان نظارت خواهند داشت.

ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه پس از تصویب این پیش‌نویس گفت: قطعنامه‌ای که سازمان ملل تصویب کرده گام ابتدایی است و باید تمامی طرف‌ها به ویژه دولت سوریه و هم‌پیمانانش فورا آن را اجرا کنند.

بشار الجعفری روز دوشنبه پس از تصویب قطعنامه فرانسه در شورای امنیت گفت: افسران نظامی و اطلاعاتی عربستانی، اسرائیلی، قطری و اردنی در حال حاضر در شرق حلب هستند و آماده‌اند تا با افراد مسلح و غیرنظامیان این منطقه را ترک کنند.

وی اسامی برخی از این افسران را فاش کرد که عبارتند از: معتز اوغلو(ترکیه‌ای)، دیوید اسکات وینیر (آمریکایی)، دیوید شلومو آرام(اسرائیلی)، محمد شیخ الاسلام التمیمی(قطری)، محمد احمد الصبیان، عبدالمنعم فهد الخریج، احمد بن نوفل الدریج، محمد حسن السبیعی، قاسم سعد الشمری، ایمن قاسم الثعلبی(عربستانی)، امجد قاسم الطیراوی (اردنی) و محمد الشافعی الادریسی (مراکشی).

بشار الجعفری تأکید کرد: آخرین تروریست‌هایی که در مناطق شرق حلب هستند در حال ترک این منطقه می‌باشد و این منطقه امشب از تروریست‌ها خالی می‌شود.

وی گفت: دولت سوریه با قطعنامه‌های شورای امنیت که در آن به قوانین بین المللی احترام گذاشته شود، مخالف نیست اما سازمان ملل کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. ۸۰ درصد از کمک‌های انسانی که به دست ساکنان سوریه می‌رسد از سوی خود دولت است.

بشار الجعفری از نهادهای انسانی وابسته به سازمان ملل خواست نقش خود را در کمک به غیرنظامیان در حلب نه فقط با حرف بلکه در عمل اجرا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha