• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95092917708
  • خبرنگار : 71516

خشم معاذ الخطیب از به آتش کشیدن اتوبوس‌های عازم الفوعه و کفریا

خشم معاذ الخطیب از به آتش کشیدن اتوبوس‌های عازم الفوعه و کفریا

رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه خشم خود را از به آتش کشیدن اتوبوس‌های عازم شهرک‌های "الفوعه" و "کفریا" برای خارج کردن غیرنظامیان ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رای الیوم، معاذ الخطیب، رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه در صفحه خود در فیس‌بوک با انتقاد شدید از حمله افراد مسلح به اتوبوس‌های عازم شهرک‌های الفوعه و کفریا در حومه ادلب گفت: این افراد احمق نیستند بلکه جنایتکار واقعی هستند. این گروه‌ها از خلأ به وجود نیامده‌اند بلکه ابراز دست برخی کشورهای منطقه‌ هستند. بدترین کاری که این‌ها کرده‌اند، تخریب تمامی سوریه و کشاندن جوانان به درگیری‌هاست.

الخطیب گفت: اگر پول‌های هنگفتی که به دست این‌ها می‌رسد، نبود هیچ نفوذی نداشتند و صدایی از آن‌ها بلند نمی‌شد.

روز یکشنبه تروریست‌های "احرار الشام" اتوبوس‌هایی را که برای خارج کردن غیرنظامیان از شهرک‌های الفوعه و کفریا در راه ادلب بودند، به آتش کشیدند.

این اقدام پس از وقوع درگیری‌های شدید میان جبهه النصره و احرار الشام به دلیل اختلافاتشان بر سر اجرای توافق نامه تخلیه الفوعه و کفریا از غیرنظامیان رخ داد.

در همین راستا، گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه نیز با انتقاد از به آتش کشیدن اتوبوس‌ها در ادلب، تأکید کردند که این اقدام "جنایتی در حق انقلاب سوریه" و بازی با سرنوشت محاصره شدگان در حلب است.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است: روند خروج ۴۰۰۰ غیرنظامی از شهرک‌های الفوعه و کفریا در حومه ادلب در ازای خروج تمامی محاصره شدگان در شرق حلب و خروج زخمی شدگان از "مضایا" و "الزبدانی" است. کارشکنی در روند خروج غیرنظامیان اقدامی "گستاخانه" است که می‌تواند زندگی ۵۰ هزار محاصره شده را در معرض خطر قرار دهد.

در این بیانیه از تمامی طرف‌های ذیربط خواسته شده که تدابیر لازم را برای توقف چنین اقدامات شنیعی اتخاذ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha