• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95091810919
  • منبع : نمایندگی سمنان

انجام 60هزار مترمربع کار عمرانی و مرمت و بازسازی در بقاع متبرکه سمنان

انجام 60هزار مترمربع کار عمرانی و مرمت و بازسازی در بقاع متبرکه سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از انجام 20 هزار مترمربع تعمیر و بازسازی موقوفات این استان خبر داد و گفت:‌ 40 هزار مترمربع احداث، توسعه و تکمیل، تعمیر و مرمت در بقاع متبرکه سمنان هم انجام شده است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عبدالله واحدی» امروز با ارزیابی فعالیت‌های دهه وقف امسال بیان کرد: یکی از برنامه‌های امسال، برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف در یک سال گذشته بود که این نمایشگاه به‌صورت استانی در جوار امامزاده یحیی (ع) سمنان پیش‌بینی شده بود و برگزار شد.

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در جوار بقاع متبرکه و مکان‌های برگزاری نمازهای جمعه انجام شد که تعدادی از همکاران و مبلغان در ایستگاه‌ها به مردم و خیران مشاوره ارائه می‌دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند در قالب وقف انفرادی یا وقف مشارکتی و دسته‌جمعی موقوفاتی ایجاد کنند، مورد هدایت قرار گرفتند و معمولاً اولویت‌های موردنیاز استان را در قالب مشاوره ارائه کردیم تا در رابطه با هر موضوعی که علاقه دارند، موقوفاتی ایجاد کنند.

واحدی بیان کرد:‌ از دیگر برنامه‌های ما، افتتاح همزمان 13 پروژه عمرانی بود که این پروژه‌ها در جوار بقاع متبرکه اجرا شد و به‌صورت همزمان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: بحث احداث سرویس‌های بهداشتی، کاشی‌کاری و طاق‌نما، سالن چندمنظوره، رواق‌ها و طاق‌نماهای اطراف امامزادگان برخی از شهرستان‌ها انجام شد و محوطه‌سازی اطراف بقاع متبرکه نیز صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: آزادسازی زمین‌های اطراف بقاع متبرکه، ساخت زائرسرا و تکمیل و توسعه صحن خود بقعه و اجرای عملیات سردر و کاشی‌کاری روی سردر و همه این‌ها جزء پروژه‌های عمرانی بود که اجرایی شد.

واحدی بیان کرد: حدود 20 هزار مترمربع در رابطه با موضوع پروژه‌ها، تعمیر و بازسازی موقوفات را داشتیم و این جدای از پروژه‌های بقاع متبرکه است.

وی تصریح کرد: همچنین در بقاع متبرکه حدود 40 هزار مترمربع احداث، توسعه و تکمیل و تعمیر و مرمت داشتیم که با اعتبار حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان به انجام رسید.

همچنین امام جمعه گرمسار از حراست از موقوفات به‌عنوان وظیفه‌ای همگانی یاد کرد و خواستار توجه به احیای موقوفات شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد در همایش جامع یاوران وقف که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) قلعه‌نو گرمسار برگزار شد، اظهار داشت: موقوفات به‌عنوان امانتی توسط واقف به دست ما سپرده شده‌اند و باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها حفاظت و حراست کنیم.

وی افزود: موقوفات نباید در اذهان عمومی به‌عنوان یک ملک بی‌صاحب شناخته شوند؛ بلکه مردم باید نسبت به حقوق موقوفات آشنا باشند تا علاوه بر ادا کردن حق موقوفات، نسبت به نگهداری و حراست از آن‌ها نیز بکوشند.

امام جمعه گرمسار یادآور شد: در حال حاضر، موقوفات بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد که متولیان امر باید ضمن عمل به نیت واقفان خیراندیش در راستای افزایش موقوفات نیز تلاش کنند.

وی تأکید کرد: یکی از نکاتی که باید در ایجاد وقف‌های جدید مورد توجه واقفان قرار گیرد، نیازهای روز جامعه است و تحقق این امر با راهنمایی و مشاوره اصحاب وقف و کارشناسان مجموعه اوقاف و امور خیریه امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، یکی از نیازهای روز شهرستان گرمسار در زمینه وقف، موقوفات مرتبط با امور درمانی و بهداشت، فعالیت‌های قرآنی، مسکن و ازدواج جوانان و برخی موارد دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با کمک خیران و واقفان نیکوکار بتوانیم در راستای حل مشکلات جامعه، قدمی هر چند ناچیز برداریم و با توجه به شرایط کنونی کشور، منابع موجود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha