• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95091508352
  • خبرنگار : 71477

ابراز خشنودی اشتون کارتر از تعیین سکاندار جدید وزارت دفاع آمریکا

ابراز خشنودی اشتون کارتر از تعیین سکاندار جدید وزارت دفاع آمریکا

وزیر دفاع آمریکا امروز (دوشنبه) تاکید کرد، اگر جانشین تعیین شده‌ وی طبق انتظارات معمول از سوی سنا تایید شود، به سرعت در جریان مسئولیت‌هایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اما از اظهارنظر درباره اینکه آیا انتخابات ژنرال جیمز ماتیس، از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا به عنوان وزیر دفاع، اصل کنترل غیرنظامی ارتش را متزلزل می‌کند یا خیر، امتناع کرد.

از آنجایی که ماتیس نزدیک به هفت سال است که در ارتش حضور ندارد و طبق قانون آمریکا وزیر دفاع باید دست کم هفت سال پیش از وزارت در خدمت ارتش بوده باشد، کاندیداتوری وی تصویب قانون جدیدی را برای لغو این محدودیت ضروری می‌سازد.

ماتیس 66 ساله در سال 2013 به عنوان یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته شد. وی یکی از کهنه سربازان جنگ در جنگ‌های عراق و افغانستان و فرمانده سابق مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا بوده است.

پس از جورج مارشال که در سال‌های 1950 تا 1951 میلادی وزیر دفاع آمریکا بود، ماتیس نخستین ژنرال بازنشسته ارتش خواهد بود که به عنوان وزیر دفاع این کشور خدمت می‌کند.

اشتون کارتر در خصوص حفظ اصل کنترل غیرنظامی ارتش به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم کنگره این مساله را در رای خود مدنظر قرار خواهد داد. کنگره شرطی را در این قانون قرار داده مبنی بر اینکه اگر تصمیم رئیس جمهور اینگونه باشد و کنگره نیز آن را مناسب بداند، ممکن است از این مساله صرف نظر شود.

در حقیقت برای آنکه ماتیس بتواند وزیر دفاع آمریکا شود، کنگره باید استثنا قائل شود.

کارتر گفت: ماتیس فرد بسیار قادر و توانایی است. من سال‌ها است که او را می‌شناسم. من هر طور که بتوانم در این راه به او کمک خواهم کرد.

در همین حال کارتر گفت: آمریکا از مشارکت ژاپن در ائتلاف میان این دو کشور با هدف کاهش نگرانی‌ها در منطقه بسیار راضی و خشنود است. ژاپن بخش زیادی از هزینه‌ها را به آمریکا پرداخت می‌کند و این بسیار خوب است. این نشان می‌دهد که رابطه کاملا دو طرفه است و همانطور که گفتم روابط ائتلافی هرگز تا این حد قوی نبوده است.

دولت کنونی آمریکا آسیا و ائتلاف‌های آمریکا در این قاره را یک اولویت قرار داده است. اگرچه جزئیات رویکرد ترامپ به این منطقه هنوز مشخص نیست اما اظهاراتش به ژاپن و کره جنوبی هشدار داده است.

قرار است کارتر در جریان سفر به ژاپن با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و همچنین نیروهای آمریکایی و ژاپنی دیدار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha