به گزارش ایسنا، مهدی یوسفی با اشاره به موضوعات خدمت رسانی به شهروندان منطقه، گفت: رفع مشکلات موجود در منطقه و تکریم ارباب رجوع، از مهمترین اقداماتی ست که دراین معاونت صورت گرفته است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۷ با تاکید بر ارائه خدمات تخصصی تصریح کرد: معاونت شهرسازی یکی از پر مراجعه کننده ترین معاونت ها در شهرداری تهران محسوب می شود و همین موضوع سبب شده تا کار در این حوزه از تخصص و حساسیت خاصی برخوردار باشد. جلب رضایت شهروندان به این معنی نیست که هر درخواستی که شهروندان داشته باشند بدون رعایت قوانین و ضوابط انجام بدهیم، اما گاهی برخورد مناسب و پاسخگویی مطلوب در کارها، میزان رضایت مندی را بالا می برد.
یوسفی تامین سرانه های خدماتی را از مهترین دلایل نوسازی بافت فرسوده دانست و افزود: دغدغهمان این است که از تنفس گاههایی که ایجاد می شود و املاک ریزدانه ای که نوساز می شود، در جهت تقویت و پیشرفت سرانه های محلات استفاده کنیم. منطقه ۱۷ با ۳چهارم پلاک، رتبه نخست تجمیع را در شهر تهران به خود اختصاص داده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۷ در ادامه با تاکید بر اینکه بالا بردن سرعت پاسخگویی موجبات رضایتمندی شهروندان را در پی دارد، اظهار داشت: سرعت پاسخگویی با همکاری شهرداران نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک در این دوره قابل توجه بوده است.
یوسفی افزود: اگر پرونده نیاز به بررسی توسط شورای معماری داشته باشد و یا اینکه نیازمند تایید شهردار یا معاون باشد به سرعت بررسی می کنیم. اگر مراجعه کننده نیاز به دیدار به ملاقات با معاون شهرسازی داشته باشد، در اولین فرصت هماهنگی های لازم انجام می شود.
یوسفی با تاکید بر اینکه سرعت و میزان صدور پروانه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: تعداد پروانه های صادر شده نسبت به سال گذشته ۲۷درصد رشد داشته است. در حالی که در اغلب مناطق با کاهش ۱۳درصدی این مورد رو به رو هستیم. از این تعداد پروانه هایی که صادر شده اغلب آن ها تجمیع سازی است. متوسط نرخ تجمیع سازی ۴/۳ درصد است و از فروردین ۹۱ تاکنون ۱۸۰۰ پروانه ساخت تجمیعی صادر شده است.
معاون شهرسازی و معماری با تاکید بر اینکه تعامل معاونت شهرسازی منطقه ۱۷ با سازمان نوسازی بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی رسالتش نوسازی بافت فرسوده است. منطقه ۱۷ هم از بیشترین بافت متراکم فرسوده رنج می برد. همین موضوع سبب شده تا ارتباط دوسویه ای بین سازمان و منطقه ایجاد شود و خدمات و تسهیلاتی به شهروندان ارائه گردد.
یوسفی گفت: ما برای نمای شهری قرار است یک جداره منظم و مرتب ایجاد کنیم تا مشکلات بصری برای شهروندان ایجاد نکند. بنابراین اگر در کوچه ها نماها شبیه به هم هستند این نکته خوبی است. منتها باید در بحث نما، نمای ایرانی-اسلامی کار کنیم.
وی با اشاره به اینکه طراحی و ساماندهی نماها توسط تیم دانشجویی که بومی این منطقه هستند گفت: در بحث شهرسازی تامین سرانه محلات و نمای شهری یکنواخت است ما باید دنبال آن باشیم و مشکلات محلات را احصا کنیم. بنابراین نما را به بدنه دانشجویی سپرده ایم تا از خلاقیت آن ها بهره ببریم. با توجه به پتانسیل شورایاری ها و دفاتر نوسازی مشکلات محلات را پیگیری می کنیم.
وی افزود: مشکلات هر محله نیز فرق می کند، در یک محله کمبود سرانه فضای سبز و در محله دیگر از کمبود سرانه آموزش رنج می برد. در محلات دیگر هم بحث های نفوذ ناپذیری و ترافیکی داریم. برخی را شناسایی کردیم، در مراحل بعدی اگر نیاز به تملک داشته باشد با اداره املاک مذاکره می کنیم، اگر در بحث ترافیک مشکلی داشته باشیم با معاونت حمل و نقل و ترافیک صحبت می کنیم تا هر چه سریع تر مشکل برطرف شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، یوسفی با اشاره به اینکه رسالت معاونت شهرسازی توجه، بررسی و رصد کمبود سرانه محلات است خاطرنشان کرد: رسالت اصلی شهرسازی بررسی کمبود سرانه ها و رفع آن هاست. در این بخش در تلاشیم تا با تعامل با شورایاری ها، ادامه نوسازی بافت فرسوده در این منطقه با توجه به نیاز محلات و توجه به سرانه ها و مردم باشد. ضمنا در محلاتی که نوسازی انجام شده مشکلات آن مناطق را شناسایی و مرتفع کنیم. در محلاتی که شکل نگرفته نوسازی با توجه به ایجاد سرانه ها باشد.
انتهای پیام
نظرات