• یکشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95090704130
  • منبع : نمایندگی لرستان

رتبه‌بندی، تنها گزینه ارتقاء جایگاه فرهنگیان

رتبه‌بندی، تنها گزینه ارتقاء جایگاه فرهنگیان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی بهینه منابع انسانی، کلیدی‌ترین کار در آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند در جمع اعضای روسا و مسئولان فناوری اطلاعات مناطق و شهرستان‌های استان، اظهار کرد: بین منابع مالی و منابع انسانی رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

وی افزود: دولت از نظر منابع مالی محدودیت دارد و بایدصرفه جویی و مدیریت منابع مالی و انسانی در اولویت قرار گیرد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشتر منابع و اعتبارات مالی آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی همکاران می‌شود و برای پرداخت سایر هزینه اعتبارات بسیار محدودی وجود دارد.

چهاربند نیروی انسانی را در دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: با وجود اینکه موقعیت و فرصت‌های بیشتری در آموزش و پرورش هست، لیکن در بخش جذب و نیازسنجی مشکلاتی وجود دارد.

وی بر این نکته تاکید کرد که در نیاز سنجی نیروی انسانی باید با مرحله تربیت معلم مستقیماً در ارتباط بود، افزود: متاسفانه در حال حاضر در بحث ارتقاء جایگاه فرهنگیان به جز رتبه‌بندی معلمان برنامه‌ای وجود ندارد و این کار انگیزه را برای کار بهتر کاهش داده و انگیزه لازم را برای فعالیت و تدریس در کلاس کمتر می‌کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حساسیت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اضافه کرد: در مناطق محروم و صعب‌العبور گاهاً به خاطر فراهم کردن بستر مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان  یک دانش آموز وجود دارد که یک معلم هم برای تعلیم و تربیت این دانش آموز اختصاص یافته است.

چهاربند بیان کرد: به‌کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش قلمرو بسیار تخصصی و فنی است که ممکن است برای دیگران به راحتی قابل هضم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت حکم می‌کند که در استان‌های محروم سرانه دانش آموزی بیشتری تخصیص یابد و آموزش و پرورش هم در همین راستا گام برمی‌دارد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش افزود: باید گفتمان آموزش و پرورش از حالت متمرکز به غیر متمرکز تغییر پیدا کند.

چهاربند به وجود ذینفعان چهار گانه مدیران، معلمان، دانش آموزان و دولت در ساماندهی بهینه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: جمع کردن منافع مدیران، معلمان و دانش آموزان با مصالح دولت یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش برای فراهم کردن خدمات به دانش آموزان است و این خدمات باید با کیفیت مطلوب همراه باشد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ساماندهی سامانه‌های اطلاعاتی را امری جدی برشمرد و افزود: باید سامانه‌های چندگانه به‌گونه‌ای راه‌اندازی شود که با هم همخوانی داشته باشند. 

چهاربند به وجود 107 هزار کاربر در مدارس کشور اشاره و اظهار کرد: باید این کاربران مهارت‌های لازم را برای ورود اطلاعات به سامانه‌ها داشته باشند و آموزش نقطه عطف این حرکت است.

وی اشکالاتی را هم در سامانه‌های موجود قابل تصور برشمرد و اظهارکرد: باید در بحث نرم افزاری هم اصلاحاتی صورت بگیرد تا بهتر و دقیق تر بتوان در خصوص ساماندهی نیروی انسانی برنامه ریزی کرد.

چهاربند تصمیمات کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده برشمرد و گفت: کمیته برنامه‌ریزی باید با نهایت دقت و وسواس  ساماندهی بهینه را در دستور کار خود قرار دهد تا از تحمیل هزینه اضافی به دولت جلوگیری شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۰۷ ۱۹:۱۴

باسلام تورخدانیروهای خدماتی رامدنظرقراربدهیدمگرماهم فرهنگی نیستم