• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95082618833
  • منبع : نمایندگی قم

خدمت‌رسانی 160 نفر در موکب اهالی قم المقدسه در کربلا

ایسنا/قم مدیر اجرایی موکب اهالی قم المقدس، از اعزام و خدمت رسانی 160 نفر از شهر مقدس قم در موکب اهالی قم المقدسه در شهر کربلا معلی خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی موکب اهالی قم المقدسه، محمود پارچه باف در جمع زائران مستقر در این موکب گفت: کربلا، قطعه ای از بهشت است که باید حضورتان را قدر بدانید و بدانید که این تشرف بدلیل نیت و همت شما نبوده بلکه دعوتی بوده که از طرف آقا ابا عبدالله انجام شده و شما هم لبیک گفته اید.

وی با بیان اینکه تمامی خدماتی که در اینجا به زائران ارائه می شود برای بهره گیری از ثواب و مزد معنوی آن است، افزود: گروهی از شهر مقدس قم، به عنوان خادم، کار و خانواده خود را رها کردند و از یکماه قبل برای آماده سازی موکب به کربلا مشرف شده اند. در بین افرادی که در قالب خدمتگزار مشرف شده اند پزشک، بازاری، طلبه، تاجر، کارمند و ... حضور دارند که بر خود واجب می دانند در خدمت زائران باشند تا آن ها در رفاه باشند.

پارچه باف با اشاره به اینکه پیش بینی می شود حدود 2 میلیون نفر از ایران در حرکت عظیم پیاده روی اربعین حضور یابند، اظهار کرد: این آمار غیر از زائرانی است که از کشورهای دیگر و شهرهای مختلف عراق به سمت کربلا حرکت می کنند. این امر باعث ازدحام گسترده ای می شود.

وی با بیان اینکه این موکب از هیچ نهاد و ارگانی برای تأمین هزینه های خود کمکی نگرفته است، تأکید کرد: همه هزینه های موکب از طریق کمک های مردمی تأمین می شود و زائران باید دقت کنند تا در استفاده از امکانات اسراف صورت نگیرد.

عضو هیأت امنای موکب اهالی قم افزود: باوجود تمام تلاش هایی که برای خدمت رسانی مطلوب به زائران انجام شده است اما هنوز محدودیت هایی وجود دارد که امیدواریم با همکاری زائران بتوانیم  خدمت رسانی به شکل مطلوبی صورت گیرد.

پارچه باف با تأکید بر لزوم بهره گیری معنوی از این روزهای پربرکت اظهار کرد: هر شب برنامه های سخنرانی و ذکر مصیبت پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خامنه ای موکب، برقرار خواهد شد.

مدیر اجرایی موکب اهالی قم المقدسه، در ادامه خطاب به زائران به بیان چند توصیه پرداخت و احترام به بزرگترها و همچنین رعایت حال بانوان را از زائران اربعین خواستار شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha