• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95082618259
  • منبع : نمایندگی لرستان

اعتراض داور و کشتی‌گیر آلیش بانوان به محرومیتش

اعتراض داور و کشتی‌گیر آلیش بانوان به محرومیتش

‌داور، مربی و کشتی‌گیر آلیش بانوان که بعد از قضاوت در پیکارهای جهانی قرقیزستان با محرومیت شش ماهه(سه ماه قطعی و سه ماه تعلیقی) مواجه شده به محرومیتش از طرف فدراسیون کشتی واکنش نشان داد و آن را ناعدالتی عنوان کرد.

‌معصومه سلیمانی در این باره به خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، گفت: من فقط حقم را می‌خواستم اما نه تنها این کار را نکردند بلکه محروم هم شده‌ام و نمی‌دانم با اینکه 10 روز حق اعتراض دارم چرا این خبر رسانه‌ای شده است.

وی تصریح کرد: در رقابت‌های جهانی قرقیزستان به عنوان داور در رشته آزاد حضور داشتم و می‌خواستم در رشته کلاسیک(فرنگی) کشتی بگیرم اما خانم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون مخالفت کرد و کسی را در سنگین‌وزن به روی تشک فرستاد که 73 کیلوگرم وزن داشت و این در حالی بود که من در تمام اردوها حضور داشته‌ام.

سلیمانی با بیان اینکه در اردیبهشت امسال پاسپورتم را گرفتند، افزود: اعلام کردند که نفرات برتر اردو به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شوند و در مسابقات انتخابی هم به پیروزی رسیدم و خیالم از اعزام راحت بود و چون فقط من و آسیه شجاعی در وزن 75+ کیلوگرم در اردو بودیم و نفر اول رقابت‌های قهرمانی کشور به اردو نیامد، قرار بود یکی از ما در رشته آزاد و یکی در کلاسیک به روی تشک برود.

این ورزشکار لرستانی خاطرنشان کرد: در هنگام رقابت‌ها از مسئولان کمیته داوران فدراسیون جهانی پرسیدم که می‌توانم به عنوان کشتی‌گیر هم شرکت کنم و گفتند روز نخست به عنوان داور در رشته آزاد و روز دوم می‌توانم در کلاسیک کشتی بگیرم اما خانم منظمی با این کار مخالفت کرد و مریم احمدی 73 کیلویی که روز قبل در آزاد کشتی گرفته بود را در وزن 75+ به روی تشک فرستادند و در همان مسابقه نخست نتیجه را واگذار کرد.

وی تصریح کرد: به من که 93 کیلوگرم وزن دارم می‌گفتند، ضعیف هستم اما کسی را فرستادند کشتی بگیرد که 20 کیلو وزنش از من کمتر بود. سنگین‌وزن‌های ایران فقط من و خانم شجاعی بودیم و چون او در آزاد کشتی گرفته بود، من می‌توانستم در کلاسیک کشتی بگیرم و این آمادگی را داشتم که به روی سکو بروم، چون فقط 7 نفر در این وزن شرکت کرده بودند و با پیروزی در مسابقه نخست، کسب مدال قطعی می‌شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه 10 روز حق اعتراض دارم و امیدوارم محرومیتم بخشیده شود، تأکید کرد: این حق کسی نیست که تمام اردوها را با پول خودش شرکت کرده و روز آخر بگویند نمی‌توانی کشتی بگیری. الان هم محرومیت به گونه‌ای تنظیم شده که رقابت‌های قهرمانی کشور در دی ماه را از دست می‌دهم و با این حساب، یک سال از کشتی عقب می‌افتم و این ناعدالتی است.

وی بیان کرد: حتی سرمربی تیم ملی اعلام کرد که برای حضور در رقابت‌ها من را انتخاب کرده اما خانم منظمی در چینش نفرات دخالت می‌کرد و الان هم من را محروم کرده است. خوشبختانه آقای خادم نگاه ویژه‌ای به کشتی بانوان دارد و با حمایت از این رشته باعث پیشرفت آن شده و امیدوارم در این قضیه هم ورود کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۱۵:۲۹

ایشان به عنوان داور به مسابقات عزام شده اند ولی از مسئولین هیت اعزامی درخواست می کند به عنوان نفر دوم معرفی کنند ایشان را و کشتی بگیرند ولی وقتی جواب نه دریافت می کند شروع به بی احترامی و توهین کردن می کند! علاوه بر این اشتباه متاسفانه با انتشار نامه کمیته انضباطی شرایط را برای خودشان خراب تر کردند

avatar
۱۳۹۵-۰۸-۳۰ ۱۳:۱۴

این خانم منظمی از کجا حمایت میشه؟ ایا ایشان خودشان صلاحیت چنین تصمیماتی را دارند.