• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95081913525
  • خبرنگار : 71415

اسکاتلند به دنبال مقابله با چالش حقوقی دولت انگلیس بر سر بریگزیت در دادگاه عالی

اسکاتلند به دنبال مقابله با چالش حقوقی دولت انگلیس بر سر بریگزیت در دادگاه عالی

وزیر اول اسکاتلند از طرح درخواست پیوستن کشورش به پرونده دادگاه عالی بریتانیا علیه طرح اصلی دولت ترزا می به منظور به جریان انداختن مذاکرات مربوط به بریگزیت خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد: این کشور علیه دولت بریتانیا در مناقشه حقوقی در دادگاه عالی درمورد بریگزیت اقدام خواهد کرد. این تصمیم او دورنمای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با ابهام بیشتری روبه رو ساخته است.

چند روز پیش یک دادگاه بلندپایه در انگلیس حکم داد که دولت این کشور نمی‌تواند بدون رای گیری در پارلمان به تنهایی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را با رهبران اروپایی آغاز کند.

بلافاصله بعد از این حکم دولت انگلیس اعلام کرد: در دادگاه عالی علیه این تصمیم درخواست تجدیدنظر خواهد کرد اما نیکولا استورجن، اظهار داشت که قرار است اسکاتلند درخواست خود را برای پیوستن به پرونده‌ علیه طرح دولت لندن ثبت کند، زیرا خروج از اتحادیه اروپا مستقیماً منافع اسکاتلند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استورجن روز سه شنبه در بیانیه‌ای گفت: خروج از اتحادیه اروپا مردم اسکاتلند و اصناف و تاجران آن را از برخی آزادی‌ها و حقوق موجود آنها محروم خواهد کرد.

وزیر اول اسکاتلند تاکید کرد: این درست نخواهد بود که این حقوق ما توسط دولت بریتانیا و بر پایه حرف نخست وزیر بدون بحث و مناظره و کسب رضایت در پارلمان از بین برود.

وی افزود: بنابراین لازم است که قوانینی در پارلمان وضع شوند و رضایت پارلمان اسکاتلند نیز پیش از اجرایی کردن بند ۵۰ لازم است.

این در حالی است که اکثر قانونگذاران پارلمان انگلیس حامی باقی ماندن در اتحادیه اروپا هستند و حامیان بریگزیت نگرانند رای گیری در پارلمان اجازه به لغو نتایج همه‌پرسی ماه ژوئن بر سر بریگزیت دهند. تصمیم اسکاتلند برای مداخله در این مناقشه حقوقی ممکن است منجر به این شود که تصویب قانونگذاران پارلمان اسکاتلند هم مثل پارلمان انگلیس برای اجرایی کردن بند ۵۰ اجباری شوند.

دادگاه عالی انگلیس قرار است شواهد و مدارک این پرونده را اوایل ماه دسامبر مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha