• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081610717
  • خبرنگار : 71516

خبر به روز رسانی شد؛

کردهای سوریه از آغاز عملیات "خشم فرات" در رقه خبر دادند

کردهای سوریه از آغاز عملیات "خشم فرات" در رقه خبر دادند

نیروهای سوریه دموکرات که تحت حمایت مستقیم سیاسی-نظامی آمریکا قرار دارند عملیات نظامی گسترده‌ای را با حمایت ائتلاف ضد داعش برای آزادی شهر رقه سوریه آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، منابع کرد سوری پیشتر گفته بودند، عملیات آزادی شهر رقه، پایتخت خلافت خود خوانده داعش از چندین محور آغاز خواهد شد که مهم‌ترین محور آن شهر عین عیسی است که ۳۵ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. نیروهای کرد سوریه امروز (یکشنبه) رسما عملیات آزادسازی رقه را آغاز کردند.

نیروهای سوریه دموکرات مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات از ائتلاف ضد داعش برای آغاز عملیات آزادی شهر رقه دریافت کرده‌اند.

این نیروها افزودند که به صورت انفرادی در این عملیات مشارکت دارند و آمریکا با آنها برای حمایت هوایی عملیات‌شان هماهنگ خواهد بود.

نیروهای کرد سوریه از ایجاد یک اتاق برای فرماندهی عملیات آزادسازی رقه خبر دادند و از ساکنان رقه خواستند از مقرهای داعش دور شوند.

این نیروها همچنین گفتند: نام عملیات خود را "غضب فرات" (خشم فرات) گذاشته‌ و آن را با حمایت ائتلاف ضد داعش کلید زده‌اند.

در ابتدای این عملیات مرکز هماهنگی‌های مخالفان مسلح از درگیری‌های شدید بین کردهای سوریه و داعش در جنوب شهر عین عیسی در نزدیکی روستای "المشاهدة" و "السرسوح" در حومه شمالی رقه خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مقام آمریکایی آغاز عملیات محاصره رقه را برای شروع عملیات نظامی در آن اعلام کرد.

ترکیه بارها تأکید کرده که کردها حق شرکت در این عملیات را ندارند. این در حالی است که اخیرا نیروهای سوریه دموکرات نیز اعلام کرده‌اند که در عملیات برای آزادی شهر رقه شرکت خواهند کرد و ترکیه در این عملیات نخواهد بود.

ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا نیز اعلام کرده بود که آماده‌است همزمان با عملیات آزادسازی موصل عراق عملیات شهر رقه را نیز آغاز کند. نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش روز شنبه اعلام کرد که این ائتلاف می‌تواند در یک زمان دو عملیات را در سوریه و عراق انجام دهد و نیروهای سوریه دموکرات در عملیات محاصره شهر رقه به عنوان مرحله نخست عملیات شرکت خواهند کرد.

جان دوریان، سخنگوی ائتلاف ضد داعش روز جمعه از آمادگی حدود ۴۰ هزار نیرو برای محاصره شهر رقه و شروع عملیات پاکسازی آن خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha