• شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95081510547
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد:

«فضای مجازی» فرهنگ‌ساز اصلی حمایت از کالای دانش‌بنیان ایرانی

«فضای مجازی» فرهنگ‌ساز اصلی حمایت از کالای دانش‌بنیان ایرانی

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش مهم فضای مجازی در فرهنگ‌سازی مصرف کالای دانش بنیان و با کیفیت ایرانی، این عرصه را از کمک‌کننده‌های اصلی حمایتی دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به نقش فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال در حمایت از کالاهای دانش بنیان ایرانی اظهار کرد: با توجه به این‌که امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری شده و روح اقتصاد مقاومتی هم حمایت از کالای ملی تولید داخل است، اگر حمایت از کالای دانش بنیان داخلی را روح اصلی اقتصاد مقاومتی بدانیم، به طبع فرهنگ‌سازی برای این اتفاق اهمیت بسیاری دارد.

صالحی نقش رسانه‌های فضای مجازی را در فرهنگ‌سازی بهره مندی از کالای دانش بنیان ایرانی بااهمیت دانست و بیان کرد: بخش قابل‌توجهی از جامعه ایرانی با فضاهای مجازی مانند زندگی حقیقی، مواجه هستند و در عمل زیست دوگانه‌ای میان فضای حقیقی و مجازی در تعامل است.

وی بخش مهمی از فرهنگ‌سازی ترویج استفاده از کالای باکیفیت داخلی را فضای مجازی عنوان کرد و افزود: فضای مجازی قابلیت‌های متنوعی از جمله قابلیت‌های تعاملی را دارا است. تنها تبلیغ یک سویه و یک‌طرفه حرکتی مثمرثمر نیست و در عمل، فضای مجازی، عرصه ای تعاملی است که در آن می‌توان به اقناع و اجماع رسید.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره اهمیت به برگزاری جشنواره «ایران ساخت» از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام برای فرهنگ‌سازی حمایت و مصرف تولید ملی و کالای دانش بنیان و با کیفیت ایرانی را راهگشا دانست.

صالحی، نقش هنرمندان، رسانه ها و دستگاه های فرهنگی را برای پیشبرد اهداف جشنواره «ایران ساخت»؛ مبنی بر کمک به برجسته سازی کالاهای مرغوب ایرانی  و جریان سازی برای چرخه کارآفرینی در کشور، بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: حمایت از کالای صاحب کیفیت که در داخل تولید شده است، علاوه بر آنکه به رونق اشتغال جوانان به ویژه تحصیلکرده ها، کمک خواهد کرد، ضمنا در زمینه اعتلای خدمت به کشور نیز اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

وی درباره بهره مندی از هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف فرهنگ و هنر در ترویج و فرهنگسازی حمایت از کالا و خدمات دانش بنیان ایرانی، ابراز کرد: از آنجا که هنرمندان، طبقه قابل اعتماد و مورد وثوق آحاد جامعه هستند، از این ظرفیت می توان برای ایجاد فضایی مثبت و راهگشا در توسعه و ارتقاء فرهنگ حمایت از تولیدکننده ایرانی بهره برد. ضمن آنکه با توجه به شناختی که از طبقه فرهنگ و هنر وجود دارد، آمادگی و دغدغه بین آنان به خوبی قابل مشاهده است و امید می رود که هنرمندان و اصحاب فرهنگ نقش خود را به نفع جامعه، به خوبی ایفا کنند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha