• شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 95081510286

بعد از لغو اعزام تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی

ملی‌پوش سابق بوکس: آینده جوانان را نسوزانید

ملی‌پوش سابق بوکس: آینده جوانان را نسوزانید

ملی‌پوش سابق بوکس ایران معتقد است که فدراسیون بوکس با اعزام نکردن تیم جوانان به مسابقات جهانی، آینده آنها را از بین می‌برد.

مهدی قربانی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد لغو اعزام تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی را چطور ارزیابی می‌کند؟ اظهار کرد: این تصمیم کاملا نادرست و اشتباه است. اگر قرار است تیم را به مسابقات قهرمانی آسیا، جهانی و یا تورنمنت های مهم نبرند چرا تیم ملی تشکیل می‌دهند. به یکباره همه چیز را تعطیل کنند تا جوانان این مملکت بدانند که چه کار کنند. با این رفتارها این جوانان را بیخودی امیدوار نکنند.

وی افزود: اکنون تصمیم گرفته اند تیم جوانان را به مسابقات جهانی نفرستند و دو سال قبل هم تصمیم گرفتند بزرگسالان را به مسابقات جهانی نفرستند پس چه زمانی قصد دارند بوکس ایران در مسابقات مهم شرکت کند؟چرا جوانان را بیهوده در اردوها نگه می‌دارند و بعدش به مسابقات نمی‌فرستند؟ با این شرایط چرا انتظار کسب نتیجه هم دارند و یا اینکه انتقاد می کنند جوانان ما ضعیف هستند و نتیجه نمی‌گیرند.

ملی پوش اسبق ایران در وزن 81 کیلوگرم با تاکید بر اینکه فدراسیون بوکس ایران گفت: فدراسیون بوکس ایران در این سال‌ها کاری با بوکسورها کرده که همه از این رشته فراری هستند در حالی که استعدادهای بسیاری در بوکس داریم. کسی از این استعدادها استفاده نمی‌کند. مسئولان فدراسیون فقط به فکر خودشان هستند و این بهانه است.

وی ادامه داد: وقتی یک جوان را به هیچ مسابقه‌ای نمی‌فرستند و فقط در چند مسابقه معمولی شرکت می‌کند چه انتظاری دارند که بتواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک موفق شود.این برخوردها نتیجه اش این می شود که بوکس ایران فقط یک سهمیه المپیک ریو را می گیرد آن هم با کلی تلاش!! آیا مسئولان فدراسیون به فکر آینده و پشتوانه سازی هستند که چنین تصمیماتی را می‌گیرند؟

قربانی که سابقه حضور در المپیک 2008 پکن را هم دارد، گفت: مسئولان فدراسیون با گرفتن چنین تصمیماتی با آینده جوانان بازی می‌کنند. آن‌ها این جوانان را آنقدر در اردو نگه‌ می‌دارند و به مسابقات نمی‌فرستند که تاریخ مصرف آنها در رده جوانان به پایان می‌رسد و بدون کسب تجربه مهم به رده بزرگسال می‌آیند و از آنها انتظارات بالایی دارند. مطمئن باشید که این جوانان از بین می‌روند و دیگر چیزی برای گفتن نخواهند داشت.

وی با اشاره به این که همین شرایط زمانی که او در تیم ملی جوانان بود، برایش پیش آمده بود، گفت: در آن زمان هم من مدت‌ها در اردو بودم و خیلی آرزوها برای خودم داشتم و کاملاً هم آماده بودم اما به یکباره اعلام کردند تیم به مسابقات جهانی نمی رود. گویی آن لحظه یک سطل آب یخ روی من ریختند. همه برنامه‌ریزی‌هایم به هم ریخت و دنیا روی سرم خراب شد.

ملی پوش سابق بوکس ایران گفت: من از 12 سالگی به اردوهای تیم ملی آمدم و زمانی که از رده بزرگسالان از تیم ملی کنار رفتم 25 ساله بودم و هیچ چیزی نداشتم و آرزوهایم از بین رفته بود. از مسئولان ورزش می‌خواهم که فکری به حال این جوانان کنند و نگذارند که فدراسیون با آینده آنها بازی کند.

وی ادامه داد: فرستادن یک تیم به مسابقات قهرمانی جهان یک برنامه‌ریزی و چشم انداز می خواهد و این طور نیست که یک فدراسیون و یا یک نفر یک شبه تصمیم بگیرد که تیم را بفرستد یا نفرستد. وقتی رفتن یک تیم به یکباره لغو می‌شود بدانید که هیچ برنامه‌ریزی وجود ندارد و هیچ آینده سازی هم نشده است.

قربانی گفت: سوالی از مسئولان فدراسیون دارم این است که چرا در این 32 سال بعد از انقلاب بوکس ایران هیچ گاه در مسابقات جهانی عملکرد خوبی نداشته و در حسرت یک مدال هستیم؟چرا آنها همیشه می گویند که مشکل پشتوانه‌سازی داریم؟ مگر بقیه رشته‌های رزمی چه کار می‌کنند که بوکس آن را نمی‌تواند انجام دهد؟ واقعاً اگر کاری نمی‌توانند کنند، چرا این رشته را رها نمی کنند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۸-۱۶ ۰۹:۴۳

آقای قربانی شما قربانی بی عدالتی فدراسیون بوکس هستید وقتی که رئیس فدراسیون بوکس جایگاه یک خدمتگزار واقعی را گرفته است هیچگاه ورزشکاران بوکس در جایگاه اصلی خودشان قرار نخواهند گرفت پایگاه همه ورزشها از نوجوانان وجوانان تشکیل میشود که در آینده تیم ملی قوی داشته باشیم ولی در فدراسیون بوکس این واقعیت وجود ندارد همانطوری که گفتید مسئولین فدراسیون بوکس در فکر خودشا ن هستندنه در فکر جوانان ستمدیده ورزش بوکس امیدواریم وزیر ورزش حرکت بزرگی تاریخی وانقلابی در تعویض رییس فدراسیون بوکس انجام دهد