• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95081208899
  • منبع : نمایندگی فارس

زنگ استکبارستیزی و روز دانش‌آموز در مدارس فارس طنین‌انداز شد

زنگ استکبارستیزی و روز دانش‌آموز در مدارس فارس طنین‌انداز شد

ایسنا/فارس زنگ استکبارستیزی و روز دانش‌آموز در مدارس استان فارس طنین انداز شد.

به گزارش ایسنا، فرماندار شیراز چهارشنبه 12 آبان در آئین نمادین به صدا در آمدن زنگ روز دانش‌آموز در یکی از مدارس شیراز، گفت: 13 آبان به عنوان روز مبارزه با ظلم و استکبار، آگاهی بخشی و بیداری همه اقشار جامعه و حرکت به سوی انقلابی پایدار برای همیشه ماندگار خواهد بود.

حیدر عالیشوندی با اشاره حوادث تاریخی  روز 13 آبان در سال‌های قبل و بعد از انقلاب، گفت: تبعید حضرت امام خمینی (ره ) به ترکیه در سال 43، کشتار جمعی از دانش آموزان در دانشگاه تهران در سال 57 و  تسخیر لانه جاسوسی آمریکا  توسط جمعی از دانشجویان در سال 58، همواره برای ملت ایران و به‌ویژه دانش آموزان، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: در این بین کشته شدن جمعی از دانش آموزان در دانشگاه تهران در 13 آبان سال 57، موجب شد تا  با گذشت کمتر از 100 روز زمینه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 فراهم شده و پس از آن نیز در 13 آبان 58 با  تسخیر لانه جاسوسی، به فرموده  امام خمینی (ره) انقلاب دوم  شکل گیرد.

عالیشوندی گفت: نامگذاری این روز به نام روز دانش‌آموز و استکبارستیزی، نتیجه رشادت‌ها و روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان بود که هم‌اکنون نیز این مبارزه در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری ادامه دارد.

فرماندار شیراز گفت: وظیفه همه مسئولین و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش است که در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و همچنین  معرفی انقلاب و دستاوردهای آن به نسل آینده تلاش کنند.

وی با تاکید بر لزوم پاسداشت خون شهدا، به‌ویژه شهدای دانش‌آموز گفت: 13 آبان به عنوان روزمبارزه با ظلم و استکبار، آگاهی بخشی و بیداری همه اقشار جامعه و حرکت به سوی انقلاب پایدار برای همیشه ماندگار خواهد بود.

عالیشوندی خطاب به دانش آموزان گفت: شما به عنوان آینده سازان این نظام، باید با آگاهی و شناخت فرهنگ استکبار ستیزی، زمینه انتقال آن را به نسل‌های آینده فراهم کنید.

در این مراسم از دانش آموزان برتر مدرسه نمونه دولتی غزال ناحیه یک شیراز در عرصه‌های علمی و فرهنگی قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha