• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95081208560
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اعلام کرد:

برخورد قانونی با خاطیان تخریب در منطقه حفاظت‌شده شراء

برخورد قانونی با خاطیان تخریب در منطقه حفاظت‌شده شراء

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان اعلام کرد: تخریب‌های صورت گرفته در منطقه حفاظت‌شده شراء با حضور مسئولان شهرستان همدان بررسی شده و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، بهاره نوری‌صفا افزود: طی بازدیدی که با نمایندگان فرمانداری همدان، بخشداری‌های بخش مرکزی و بخش شراء، ادارات منابع‌طبیعی، جهادکشاورزی و امور منابع آب شهرستان از منطقه حفاظت‌شده شراء انجام شد، تخریب‌های صورت گرفته در منطقه مورد بررسی قرار گفت.

وی ادامه داد: احداث خانه‌های ویلایی غیرمجاز، حفر چاه‌های غیرمجاز و شخم زدن و تخریب عرصه‌های طبیعی ملی از موارد تخریب منطقه بود که با انجام بازدید، مسئولان ادارات ذیربط از تخریب‌های موصوف آگاه شدند.

نوری‌صفا عنوان کرد: در جریان بازدید، نمایندگان ادارات ذیربط نسبت به درج مختصات جغرافیایی محل‌های مورد تخریب اقدام کردند تا در روزهای آینده برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: حفر چاه غیرمجاز در هر عرصه و محلی ممنوع است اما در منطقه حفاظت‌شده به علت مشروب شدن وحوش از چشمه‌ها و نیز آبشخورهای ایجاد شده برای آنها، حساسیت خاصی در مورد چاه‌های غیرمجاز وجود دارد.

نوری‌صفا اضافه کرد: ویلاسازی و احداث خانه‌باغ‌های متعدد در منطقه از طرفی موجبات تردد و رفت و آمد بیشتر انسان و ماشین و در نتیجه مخدوش شدن امنیت وحوش را فراهم آورده و از سوی دیگر می‌توانند به عنوان پناهگاه و خوابگاه برای شکارچیان غیرمجاز مورد استفاده قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: شخم زدن اراضی منطقه و کشت و کار در عرصه‌های طبیعی و ملی نیز موجبات ناامن شدن منطقه موصوف را برای وحوش فراهم خواهد کرد همچنین از دیگر مشکلات و معضلات منطقه حفاظت‌شده شراء ورود عشایر با تعداد دام چند برابر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عشایر از استان همدان کوچ کرده‌اند، گفت: در فصل حضور عشایر در منطقه، محیط بانان با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوند و عشایر با چادر زدن در اطراف آبشخورهای اداره حفاظت محیط زیست و مشروب کردن دام‌های اهلی خود از آبشخور، جلوی مراجعه وحوش به آبشخور را گرفته و از سوی دیگر امکان ابتلای وحوش به بیماری‌های احتمالی دام‌های اهلی(از طریق استفاده از آبشخور مشترک) وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha