• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95081107508
  • خبرنگار : 71089

ترکیه می‌خواهد عملیات رقه سوریه بعد از آزادسازی موصل آغاز شود

ترکیه می‌خواهد عملیات رقه سوریه بعد از آزادسازی موصل آغاز شود

معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد، آنکارا می‌خواهد عملیات رقه در سوریه بعد از اتمام عملیات موصل و سپر فرات، آغاز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نومان کورتولموش در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت: موضع ترکیه درباره عملیات رقه مشخص است، این عملیات هم از نظر استراتژیکی و هم نظامی بهتر است پس از عملیات موصل آغاز شود.

این اظهارات درحالی بیان شده که پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفته: بسیار مهم است که به نیروهای داعش دررقه فشار وارد کنیم.

وی ادامه داد: ما به مذاکرات خود با نیروهای ترکیه درباره اتخاذ بهترین رویکرد در مبارزه با داعش در رقه ادامه می‌دهیم.

همچنین کورتولموش درباره استرداد فتح الله گولن، مبلغ در تبعید و مخالف دولت ترکیه گفت: روند استرداد گولن با سفر وزیر دادگستری ترکیه به آمریکا تسریع یافته است. این مساله یک روند آسان نیست که گولن سریعا استراد شده و صبح فردای آن بازداشت شود اما این روند با سرعت در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات در مورد قانون اساسی جدید ترکیه و برگزاری رفراندوم گفت: لازم است که احزاب دیگر برای اعمال تغییرات در قانون اساسی تلاش کنند. در همین راستا دولت باغچلی (رهبرحزب جنبش ملی‌گرا) اظهارات صریحی را بیان کرد و بر لزوم تسریع مذاکرات درباره مسائل پیشرو در زودترین زمان ممکن تاکید کرد. مواضع دو حزب جنبش ملی‌گرا و مردم جمهوری خواه برای ما مهم است، پس از روشن شدن این مساله ما می‌توانیم گام بعدی را برداشته و زمان مناسب را تعیین کنیم. ما نمی‌توانیم این موضوع را به تنهایی به تحقق برسانیم.

معاون نخست وزیر ترکیه درباره عملیات آزادسازی موصل نیز گفت: ترکیه از نزدیک تحولات موصل را پیگیری می‌کند و چندین بار نسبت به تغییرات جمعیتی دراین شهر عراق هشدار داده و اعلام کرده است که اینگونه تغییرات تنها باعث بروز بحران و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای مردمی نینوا (حشد الوطنی) عضو عملیات نیستند. ترکیه نمی‌تواند چشمان خود را بر "اقدامات تجزیه طلبانه" در تلعفر ببندد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha