به گزارش ایسنا، سجاد زارع صفت با بیان این که محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از حدود 2 سال قبل به فناوری تولید رنگهای ترافیکی ضد لغزندگی دست یافتهاند؛ گفت: با توجه به این که در بیشتر معابر شهر تهران به دلیل کیفیت نامناسب آسفالت و همچنین تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه؛ شاهد بروز مشکلاتی همچون سیاه شدگی، کاهش چسبندگی، جدا شدگی و سرخوردگی به ویژه در مواقع بارندگی هستیم؛ استفاده از این رنگ ها در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این که رنگ مذکور؛ عمر بیشتری نسبت به رنگ های معمولی دارد و در ترکیبات آن شیوه های مقابله با مشکلات سابق و از جمله سرخوردگی وسایل نقلیه و عابران پیاده لحاظ شده است؛ ادامه داد: عمر این نوع خط کشی بین 3 تا 5 سال است و طی هفته جاری 160 متر مربع، معادل 320متر از گذرگاههای عبور عابر پیاده چهار ضلع میدان «قزوین» با استفاده از رنگ های مذکور و با هزینه 80 میلیون ریال خط کشی شد.
زارع صفت با اشاره به این که کیفیت پایین لاستیک خودروهای موجود در کشور نیز یکی از اصلی ترین دلایل کاهش عمرخط کشی معابر و سیاه شدگی آن هاست؛ ادامه داد: علت انتخاب میدان قزوین برای اجرای خط کشی مذکور، وجود مشاغل آلاینده ای همچون عمده فروشی های ابزارآلات است که فعالیت آن ها باعث کاهش عمر رنگ های مصرفی می شود و از طرفی این میدان و پارک رازی که در مجاورت آن قرار گرفته؛ در بیشتر مواقع سال جزو آلوده ترین نقاط شهر تهران هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یازده تهران، ادامه داد: از آنجایی که سرخوردن وسایل نقلیه در روزهای برفی و بارانی، یکی از مهم ترین عوامل ایجاد تصادف و ترافیک به ویژه در 6 ماهه دوم سال است و از طرفی، سیاه شدگی آسفالت و آلودگی های موجود در هوا و رسوب آن ها بر روی آسفالت، یک مشکل بومی است که سایر کشورها، کمتر با آن مواجه هستند؛ از این پس شاهد استفاده بیش از پیش از رنگ های مذکور و افزایش خط کشی هایی از این جنس هستیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه11، زارع صفت تصریح کرد: هزینههای اجرای این نوع خط کشی در مقایسه با خط کشی های معمولی کمی بالاتر است اما هزینه ها در طول زمان جبران خواهد شد، چرا که سیاه شدگی در این نوع خط کشی، بسیار دیرتر صورت می گیرد و نیاز نیست به خاطر بروز این مشکل و نیز محو شدن خطوط، خط کشی معابر چندین بار تجدید شوند.
انتهای پیام
نظرات