• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 95081006870
  • منبع : نمایندگی سمنان

کم‌آبی، بزرگترين سد توسعه در استان سمنان

کم‌آبی، بزرگترين سد توسعه در استان سمنان

ایسنا/سمنان مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان سمنان گفت: كمبود آب، بحران خشكسالي و كاهش شديد منابع آبي، بزرگترين مانع توسعه و آباداني در استان سمنان است.

منصور كشاورزيان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اينكه استان سمنان داراي اقليم خشك، نیمه‌خشک و كم آبی است، بسياري از نقاط استان با كاهش شديد منابع آبي مطمئن و پايدار مواجه شده است و اين مسئله بزرگترين تهديد براي این استان پهناور در سال‌های اخیر به شمار مي‌رود.

وي افزود: انتقال آب درياي خزر به فلات مركزي ايران و از جمله استان سمنان مي‌تواند اين مانع بزرگ در توسعه و آباداني استان سمنان را از راه بردارد.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان ادامه داد: طرح انتقال آب درياي خزر به استان سمنان بايد به طور كامل اجرایی شود و نه تنها انتقال آب، بلكه بحث شيرين‌سازي نيز در افق چشم انداز 20 ساله كشور ديده شود.

كشاورزيان اظهار داشت: اين كار مي‌تواند تنها با اتكا به توانمندي‌هاي داخل كشور و منابع موجود انجام شود، و تنها يك اراده و عزم ملي را مي‌طلبد.

وي با اشاره به اينكه تعدادي از روستاهاي استان از جمله در دامغان و شاهرود به طور كلي با مشکل جدی عدم وجود منابع آبي پايدار مواجه هستند، افزود: در صورت تأمين منابع آبي، اين روستاها مي‌توانند به يك منطقه ويژه اقتصادي، كشاورزي، گردشگري و... تبديل شوند، اما متأسفانه كمبود آب بزرگترين مانع در توسعه و پيشرفت و آباداني اين منطقه است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان سمنان همچنين گفت: مناطق كويري استان سمنان، مناطقی آباد با جمعيت جوان و فعال است و پتانسيل بسيار بالايي در اين مناطق وجود دارد كه با انتقال آب و تأمين منابع آبي، رونق اقتصادي در اين منطقه شكل خواهد گرفت.

كشاورزيان از پروژه انتقال آب خزر به عنوان یک طرح ملی نام برد و تصريح كرد: در بحث انتقال آب درياي خزر به استان سمنان، استان‌هاي همجوار و ساير استان‌هاي فلات مركزي كشور نیز مي‌توانند بهره‌مند شوند.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha