• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95080906472

معاون مدیر اجرایی شرکت روس اتم:

محدودیتی برای محصولات اورانیوم تجاری در برابر ایالات متحده نداریم

محدودیتی برای محصولات اورانیوم تجاری در برابر ایالات متحده نداریم

معاون مدیر اجرایی شرکت روس اتم در امور توسعه شرکت و تجارت بین‌الملل امروز یکشنبه گفت: شرکت هسته‌ای روس اتم هیچ اقدامی با هدف محدودیت تامین اورانیوم تجاری برای ایالات متحده را بررسی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا،   به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کیریل کومارف معاون مدیر اجرایی شرکت روس اتم اعلام کرد که این شرکت برای بیش از ۴۰ سال حتی در خلال دشوارترین دوره‌ها در روابط بین‌ روسیه و ایالات متحده به تعهداتش تحت قراردادها عمل کرده است.

کومارف گفت: در رابطه با گزارش‌های رسانه‌های آنلاین ایالات متحده در باره اقداماتی که ادعا می‌شود در واکنش‌ به تحریم‌های ضد روسی ایالات متحده آماده می‌شود یعنی محدودیت‌ها بر تامین تولیدات اورانیوم برای شرکت‌های ایالات متحده، شرکت دولتی روس اتم با همه مسئولیت خود اعلام می‌دارد که طرف روسی هیچ محدودیت هایی را برای تامین تولیدات اورانیوم برای بازار ایالات متحده بررسی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در ۵ اکتبر سال جاری با حدود فرمانی توافقنامه کاهش ذخایر پلوتونیوم با خلوص بالا را که قابلیت استفاده تسلیحاتی دارد، ‌با آمریکا به دلیل اقدام‌های  غیردوستانه این کشور تعلیق کرد.

قرارداد کاهش ذخایر پلوتونیوم در سال ۲۰۰۰ میلادی میان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  و هیلاری کلینتون وزیر وقت خارجه ایالات متحده امضا شد و اجرای آن بر اساس توافق نامه ای در سال ۲۰۱۰ آغاز شد.

با این حال روابط دو کشور از زمان الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه در سال ۲۰۱۴ و حضور نظامی این کشور در اوکراین به شدت متشنج شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha