• یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95080906427
  • خبرنگار : 30057

12 و 13 آبان ماه؛

چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن برگزار می‌شود

همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن، چهار کارگاه آموزشی در حوزه‌های مرتبط در تاریخ 12 و 13 آبان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن، چهار کارگاه آموزشی «روش‌های تولید پالس کوتاه، مالکیت فکری و ثبت اختراع»، «حفاظت در برابر اشعه ویژه مراکز کار با لیزر»، «آشنایی تئوری و عملی با میکرولیزرها» و «لیزرهایی در بازه پیکو ثانیه» برگزار می‌شود.

در کارگاه «روش‌های تولید پالس کوتاه» در خصوص موضوعاتی چون  Q سوییچ، قفل مد، کوتاه کردن پالس با روش تقویت پالس چرب شده، کاربردهای لیزرهای پالس کوتاه در حوزه‌های مختلف و پدیده‌های غیرخطی در حضور پالس کوتاه در مواد بحث و تبادل نظر خواهد ‌شد.

در کارگاه تولید پالس کوتاه مباحثی چون کاربردهای لیزرهای پالس کوتاه در حسگرهای نوری و روش‌های تشخیصی، کاربردهای لیزرهای پالس کوتاه در سیستم‌های پزشکی، کاربردهای لیزرهای پالس کوتاه در سیستم‌های تصویربرداری، کاربردهای لیزرهای پالس کوتاه در سیستم‌های ارتباطی و گیت‌های نوری مطرح می‌شود.

سرفصل‌های مربوط به کارگاه مالکیت فکری و ثبت اختراع شامل آشنایی با روند ثبت اختراع در داخل کشور، آشنایی با اداره ثبت اختراع آمریکا و نحوه ثبت در آن  و همچنین روش‌های جست‌وجوی پتنت در بانک‌های پتنت (معرفی پایگاه‌های رایگان و غیر رایگان) تعیین شده است.

در کارگاه «حفاظت در برابر اشعه ویژه مراکز کار با لیزر» در صورتی که شرکت کنندگان موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند علاوه بر گواهی کارگاه آموزشی کنفرانس، گواهی دوره آموزشی از سوی دفتر امور حفاظت در برابر اشعه را دریافت خواهند کرد. معرفی انواع پرتو، معرفی لیزر و انواع آن، طبقه‌بندی لیزر، خطرات و روش‌های حفاظتی و نیز قوانین و مقررات از جمله موضوعات مطرح در این کارگاه است.

در کارگاه آشنایی تئوری و عملی با میکرو لیزرها شرکت کنندگان با موضوعاتی چون لیزرهای پیکوثانیه (میکرو لیزرها)، تئوری تولید پالس‌های پیکوثانیه در میکرو لیزرها، معادلات گرمایی حاکم بر میکرولیزر، چگونگی طراحی و ساختار داخلی میکرولیزر، تئوری حاکم بر تولید هارمونیک‌های بالاتر در میکرولیزر، تقویت‌کننده‌های میکرولیزری و کاربردهای میکرولیزر آشنا می‌شوند.

چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن با حمایت ستاد لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 12 و 13 آبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha