• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080503811
  • خبرنگار : 71516

ائتلاف سعودی: یمن را محاصره نکرده‌ایم/شورای سیاسی یمن: ائتلاف واقعیت‌ها را جعل می‌کند

ائتلاف سعودی: یمن را محاصره نکرده‌ایم/شورای سیاسی یمن: ائتلاف واقعیت‌ها را جعل می‌کند

سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی محاصره یمن را تکذیب کرد و گفت که اقدامات ائتلاف با هدف ممانعت از رسیدن سلاح به دست حوثی‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در اظهاراتی مدعی شد: "هیچ گونه محاصره‌ای وجود ندارد. نظارت بر قاچاق سلاح و رسیدن آن به دست حوثی‌ها براساس قوانین بین المللی صورت می‌گیرد. این نظارت با محاصره فرق دارد!"

عسیری گفت: نظارت همراه با آزادی در حرکت و نقل و انتقال صورت می‌گیرد به این معنا که اگر یک کشتی از جیبوتی به سمت بندر الحدیده به راه افتاد کشتی‌های ائتلاف مراقب خواهند بود که این کشتی آن چیزی را که حمل می‌کند، "قانونی" باشد.

وی گفت: این مسئله که می‌گویند یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ محاصره شده، اشتباه است. کشتی‌هایی در تمامی بنادر یمن لنگر می‌گیرند و هواپیماهای وابسته به نهادهای انسانی و سازمان ملل می‌توانند از فرودگاه صنعا استفاده کنند. این هواپیماها تنها هواپیماهایی هستند که مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند. هدف ما از ممانعت پروازها در فرودگاه صنعا تضمین امنیت هواپیماهای خطوط هوایی یمن و تضمین عدم قاچاق ابزارهای جنگی است.

در همین راستا، یک منبع مسئول در شورای عالی سیاسی یمن اظهارات احمد عسیری درباره محاصره یمن را به سخره گرفت و تأکید کرد: ائتلاف متجاوز و سخنگویش واقعیت‌ها را جعل کرده و سخن کذب می‌گویند. عجیب نیست که عسیری امروز محاصره یمن را که تمامی جهان شاهد آن هستند، تکذیب کند.

این مسئول افزود: احتمالا روزی فرا خواهد رسید که در آن ائتلاف تجاوز به یمن را نیز تکذیب کند. محاصره دریایی، هوایی و زمینی یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به وخامت اوضاع انسانی بیش از ۲۵ میلیون یمنی منجر شده است.

این مسئول از جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌هایش در قبال یمن عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha