• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95080503666
  • خبرنگار : 71496

در دیدار با نماینده ویژه اوباما؛

مالکی: آزادی موصل، آغاز شکست داعش در منطقه است/تاکید عمار حکیم بر لزوم خروج نظامیان ترکیه

مالکی: آزادی موصل، آغاز شکست داعش در منطقه است/تاکید عمار حکیم بر لزوم خروج نظامیان ترکیه

رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار با نماینده اوباما در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد که آزادسازی نینوا آغاز شکست داعش در منطقه و نابودی عوامل خشونت در جهان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ماهواره‌ای سومریه نیوز عراق، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با برت مک گورک، نماینده ویژه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه را بررسی و بر لزوم استمرار حمایت‌های بین‌المللی از عراق در نبردش با تروریسم تاکید کرد.

مالکی در این دیدار گفت: نیروهای مسلح ما در تمامی بخش‌ها، حشد شعبی و پیشمرگ‌ها در بیرون راندن داعش از مناطقی که اشغال کرده بود و نابودی آن موفق شدند و آزادسازی استان نینوا به منزله آغازی برای شکست داعش در منطقه و نابودی عوامل خشونت و جرم در جهان است.

وی با تاکید دوباره بر مخالفت خود با حضور نیروهای ترکیه‌ای در خاک عراق به بهانه مبارزه با داعش بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک با آمریکا تاکید کرد.

مک گورک نیز در این دیدار مجددا بر پایبندی آمریکا به حمایت از عراق در نبرد با تروریسم از طریق ارائه حمایت نظامی و کمک‌های بشردوستانه به آوارگان تاکید کرد.

عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق نیز در دیدار جداگانه با مک گورک به بررسی عملیات نظامی برای باز پس‌گیری موصل پرداخت و گفت: عملیات موصل عملیاتی ملی است که تمامی گروه‌های عراق در آن شرکت دارند و علیه متجاوزان به خاک کشورشان می‌جنگند.

حکیم درباره مساله حضور نیروهای ترکیه‌ای در خاک عراق ضمن تاکید دوباره بر لزوم عقب نشینی این نیروها از عراق، حضور آنها را برخلاف خواست و موافقت دولت عراق و نقض حاکمیت ملی این کشور دانست.

رئیس ائتلاف ملی عراق افزود: آنچه عراق می‌خواهد تنها آموزش و تجهیز نیروهایش به سلاح است و در این میان ترکیه از سایر کشورها مستثنی نیست که نیروهایش را به سمت عراق حرکت دهد و اراده و حاکمیت ملی عراق را به چالش بکشد.

حکیم دوباره ترکیه را به اصل حسن همجواری و تلاش براساس منافع مشترک دعوت کرد و گفت: دو کشور عراق و ترکیه مشترکات و منافع بسیاری با یکدیگر دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha