• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95072816772
  • خبرنگار : 99999

شورای حقوق بشر سازمان ملل جمعه درباره حلب تشکیل جلسه می‌دهد

شورای حقوق بشر سازمان ملل جمعه درباره حلب تشکیل جلسه می‌دهد

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه بنا به درخواست انگلیس، نشست ویژه‌ای را در رابطه با وضعیت حلب برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، رولاندو گومز، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: بله، می‌توانم به شما تاکید کنم که چنین نشستی به درخواست انگلیس برگزار خواهد شد.

این درخواست نشست در حالی است که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (چهارشنبه) طی نشستی در برلین بحران سوریه را بررسی می‌کنند.

سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: ۳۳ کشور از اعضای شورا برگزاری این جلسه را تایید کردند.

وی خاطرنشان کرد که این تعداد قابل تغییر است و تا به این لحظه ۳۳ کشور از جمله کشورهای ناظر در شورا طرح برگزاری این نشست را تایید کرده‌اند.

این مقام سازمان ملل در ادامه افزود: این رقم نهایی نیست و روز پنجشنبه جلسه هماهنگی تشکیل خواهیم داد و بعد از آن جزئیات درباره آن را به دست خواهیم آورد و درمی‌یابیم که چه کشورهایی شرکت خواهند کرد.

طی روزهای گذشته دو نشست بین‌المللی در رابطه با سوریه برگزار شد که یکی در شهر لوزان سوئیس  به مدت دو روز با مشارکت روسیه، آمریکا، قطر، عربستان، ترکیه، مصر، ایران، عراق، اردن و استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه بود و دیگری در لندن برگزار شد و وزیر خارجه آمریکا با همتایان اروپایی‌اش دیدار کرد.

این در حالی است که روسیه خواستار رای دادن به پیش‌نویس قطعنامه مربوط به اوضاع حلب در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل شد که قرار است روز جمعه بررسی شود.

الکسی بوروداوکین، نماینده روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: این پیش‌نویس قطعنامه ویژه حلب با هدف سرپوش گذاشتن بر تروریست‌ها و مجازات کسانی است که با آنها می‌جنگند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha