• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95072715970
  • خبرنگار : 71552

ادهمی: میزبانی رویدادهای بین‌المللی به کسب کرسی‌های جهانی در ژیمناستیک کمک می‌کند

 ادهمی: میزبانی رویدادهای بین‌المللی به کسب کرسی‌های جهانی در ژیمناستیک کمک می‌کند

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک معتقد است هنگامی داشتن کرسی‌های بین‌المللی محقق خواهد شد که به برگزاری بیشتر رویدادهای ژیمناستیک در داخل کشور پرداخته شود. او زمان برگزاری لیگ ژیمناستیک را بعد از اتمام مسابقات قهرمانی جوانان کشور اعلام کرد.

اسماعیل ادهمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور سرپرست فدراسیون ژیمناستیک در اجلاس جهانی ژاپن اظهار کرد: آقای اسبقیان برای حضور در اجلاس انتخاب رییس فدراسیون جهانی به ژاپن سفر کرده است. در این اجلاس تنها حق رأی داریم و اگر می‌خواستیم کاندیدا شویم باید خیلی پیش‌تر اقدام می‌کردیم.

او درباره چگونگی کسب کرسی جهانی در ژیمناستیک گفت: باید رایزنی‌ها و لابی‌هایی را در سطح جهان داشته باشیم تا بتوانیم در سطح جهانی صاحب کرسی شویم. باید بتوانیم شرایطی را رقم بزنیم تا توسعه ژیمناستیک همه‌گیر شود.

ادهمی با بیان اینکه برای تحقق این امر باید ابتدا در آسیا صاحب کرسی‌ شویم، افزود: ما ابتدا باید تلاش کنیم در آسیا کرسی‌هایی کسب کنیم. در حال حاضر دو کرسی در سطح آسیا داریم. در بخش ایروبیک ژیمناستیک آقای قاسم‌پور و در بخش ایروبیک اورال آقای توانا کرسی‌های ما در آسیا هستند، اما نگاه ما این است که بتوانیم در بخش دبیرکلی اتحادیه جهانی ژیمناستیک (AGU) یا در بخش رییس فدراسیون آسیایی یا حداقل در کمیته اجرایی اعضایی را داشته باشیم.

سرپرست دبیری فدراسیون ژیمناستیک داشتن این‌گونه کرسی‌ها را منوط به فعال شدن ژیمناستیک و برگزاری مسابقه‌های بیشتر در این زمینه دانست و عنوان کرد: ‌داشتن این گونه کرسی‌ها هنگامی محقق خواهد شد که مسابقه‌ها و رویدادهای زیادی را در داخل کشور برگزار کنیم. همچنین به برگزاری اردوها و کمپ‌های تمرینی و کلاس‌های بین‌المللی بپردازیم و بتوانیم میزبانی مسابقه‌ها را کسب کنیم. فعال شدن در این موارد کمک می‌کند تا نشان دهیم فدراسیون ژیمناستیک ایران یک فدراسیون پویا است.

وی خاطرنشان کرد: پویایی فدراسیون با برگزاری مسابقات و رویدادهای بین‌المللی ضمن توسعه‌ ژیمناستیک در ایران، سبب می‌شود فضایی فراهم شود تا بتوانیم همانند کشورهای صاحب سبک در ژیمناستیک، رویدادهای بزرگ را برگزار کنیم و بتوانیم با تبادل اطلاعات بین کشورهای آسیایی جایگاه خود را در آسیا مطرح کنیم و بعد از اینکه در آسیا مطرح شدیم به عنوان یک قطب محسوب شویم و بتوانیم به عنوان کاندیدا در فدراسیون‌های جهانی عضو شویم و فعالیت‌های کاندیداتوری انجام دهیم و با رایزنی‌ و لابی‌ها کرسی‌های جهانی را کسب کنیم.

او با بیان اینکه با برنامه‌ریزی بلندمدت در رسیدن به این اهداف باید گام برداریم، افزود: ما باید تلاش کنیم و با یک برنامه‌ریزی بلندمدت حرکت کنیم و بر اساس آن سازماندهی کنیم و نیروی انسانی را فراهم کنیم، ساختار سازمانی تشکیل دهیم و بتوانیم در نهایت به جایگاهی که مد نظر است برسیم. با حرف زدن قطعاً این امر مسیر نخواهد شد.

سرپرست دبیری فدراسیون زمان برگزاری رقابت‌های لیگ ژیمناستیک را بعد از مسابقه‌های قهرمانی جوانان کشور عنوان کرد و گفت: برگزاری رقابت‌های لیگ بعد از مسابقه‌های قهرمانی کشور خواهد بود. رقابت‌های قهرمانی کشور به دلیل برگزاری انتخابات به تعویق افتاد و از 11 تا 13 آبان ماه و به میزبانی استان گلستان برگزار خواهد شد.

ادهمی در خصوص اردوی تیم‌های ملی ژیمناستیک نیز این گونه توضیح داد: مرحله اول اردوی تیم ملی بزرگسالان در کیش برگزار شد. اما به دلیل برگزاری انتخابات مرحله دوم آن را به بعد از انتخابات موکول کردیم. بعد از اینکه انتخابات بر گزار نشد اقدامات را از سر گرفتیم. در انتهای مسابقه‌های قهرمانی کشور رده سنی جوانان نفرات برتر را به عنوان منتخبان تیم ملی جوانان معرفی خواهیم کرد و مرحله اول اردوهای تیم ملی در این سنین برگزار خواهد شد. مرحله دوم اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز بعد از تست‌گیری و حضور نفرات منتخب از اردوی کیش به زودی  از سر گرفته خواهد شد.

او درباره برگزاری انتخابات و تدوین اساسنامه نیز خاطرنشان کرد: باید اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک تدوین شود و بعد از تاییدیه از سوی فدراسیون جهانی ژیمناستیک، مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. اکنون در حال تدوین اساسنامه و جمع‌آوری اطلاعات هستیم. به نوعی طبق روال حرکت می‌کنیم و منتظر هستیم تا اساسنامه تدوین شود و در نهایت به تایید و تصویب فدراسیون جهانی برسد تا بتوانیم برای برگزاری مجمع آماده باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha