• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95072514061
  • خبرنگار : 71402

هشدار مجدد وزیر اول اسکاتلند نسبت به برگزاری یک رفراندوم استقلال دیگر

هشدار مجدد وزیر اول اسکاتلند نسبت به برگزاری یک رفراندوم استقلال دیگر

وزیر اول اسکاتلند بار دیگر هشدار داد که اگر رهبران بریتانیا سیاست‌های "خروج رادیکالی" از اتحادیه اروپا را دنبال کنند، برای برگزاری دومین رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا اقدام می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند به شدت از سیاست‌های رهبران لندن برای خروج از اتحادیه اروپا در پی رفراندوم جدایی 23 ژوئن نگران است. استورجن در کنفرانس حزب ملی اسکاتلند در گلاسکو متعهد شد که حتی اگر بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد، اسکاتلند را در درون بازار مشترک بزرگ اتحادیه اروپا نگاه دارد.  

او گفت: اگر دولت بریتانیا تلاش‌های آنان را رد کند و در راستای ضربه زدن به اقتصاد اسکاتلند قدم بردارد، اطمنیان می‌دهم که اسکاتلندی‌ها فرصت دیگری برای انتخاب زندگی بهتر خواهند داشت.

استورجن که حامی استقلال‌ است، پنج‌شنبه گفته بود که دولتش به زودی لایحه‌ای از چارچوب‌ رفراندوم استقلال جدید منتشر می‌کند که اولین گام به سمت رای‌گیری جدیدی است و از رای‌دهندگان می‌پرسد که آیا مایل به خروج از بریتانیا هستند یا خیر.

پیش از این، رفراندوم استقلالی در سال 2014 برگزار شد و رای‌دهندگان استکاتلندی تصمیم گرفتند که همچنان بخشی از بریتانیا باقی بمانند. استورجن گفت در صورتی که بریتانیا به دنبال اجرای "بریگزیت سخت" از اتحادیه اروپا باشد، "بریتانیایی که سال 2014 وجود داشت، دیگر وجود نخواهد داشت." به گفته او، چنین اقدامی سبب کاهش سطح رفاه زندگی مردم اسکاتلند و بیکاری می‌شود. او به این نکته اشاره کرد که مردم اسکاتلند در رفراندوم 23 ژوئن قاطعانه گفتند که خواستار ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

ترزا می ، نخست‌وزیر انگلیس گفته است که روند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را از 31 مارس 2017 آغاز می‌کند. این روند پیچیده احتمالا دو سال به طول می‌انجامد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha