• شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95072413333
  • خبرنگار : 71405

نماینده ایران در سازمان منع سلاح های شیمیایی خواستار شد

همکاری بین‌المللی برای مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی

همکاری بین‌المللی برای مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان منع سلاح های شیمیایی خواستار همکاری بین‌المللی برای مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیری، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان منع سلاح های شیمیایی مستقر در لاهه در هشتاد و سومین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی در سخنرانی خود در این سازمان با تاکید بر اهمیت انهدام کامل ذخایر سلاح های شیمیایی از کشورهای دارنده درخواست کرد که به تعهدات‌شان در چارچوب کنوانسیون عمل کنند.

جهانگیری همچنین باتوجه به اهمیت جهان شمولی کنوانسیون از غیراعضا درخواست کرد: هرچه سریعترو بدون پیش شرط به کنوانسیون ملحق شوند.
وی با استقبال از پیشرفتهای حاصله در زمینه سلاح های شیمیایی سوریه و با عنایت همکاری دولت سوریه با سازمان منع سلاح های شیمیایی بر اجتناب از سیاسی کاری در زمینه این پرونده تاکید کرد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی استفاده از سلاح های شیمیایی توسط گروه های تروریستی را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و از تمامی کشورهای عضو درخواست نمود تا از در اختیار گذاشتن کمک ها و حمایت های مالی و نظامی به گروه های تروریستی اجتناب ورزند.

سفیر کشورمان در هلند با تاکید بر اهمیت همکاری های بین المللی در زمینه انتقال فناوری مواد شیمیایی به منظور مقاصد صلح آمیز از موانع ایجاد شده در این ارتباط ابراز نگرانی کرد و خواستار اجرای کامل ماده 11 کنوانسیون شد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح های شیمیایی در ابتدای جلسه به عنوان معاون رئیس شورای اجرایی ،گزارشی از فعالیتهای سازمان در حوزه های حقوقی و اجرای کنوانسیون توسط دولت‌ها و همکاری‌های بین المللی، ارائه کرد.
هشتاد و سومین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی از تاریخ 20 تا 23 مهر سال جاری در مقر این سازمان در لاهه برگزار شد.
پیشرفت انهدام کامل ذخایر سلاح های شیمیایی، توسط دارندگان جهان‌شمولی، آینده سازمان، اجرای کنوانسیون، گزارش پیشرفت انهدام سلاح های شیمیایی سوریه، برنامه های آموزشی، همکاری‌های بین المللی، برنامه و بودجه، گزارش مشورتی سازمان از جمله حسابرس خارجی، از جمله مهمترین موضوعات دستور کار این نشست بود.
این نشست به دلیل اختلاف نظر کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی در خصوص گزارش هیات مشترک تحقیق سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی در رابطه با کاربرد سلاحهای شیمیایی در سوریه که به عنوان یکی از بند های دستورکار این اجلاس قرار داشت، روز جمعه 23 مهر ماه سال جاری به حالت تعلیق در آمد.
علاوه براین شورای اجرایی سازمان از نهادهای تصمیم گیر سازمان منع سلاح های شیمیایی است که مسائل جاری در صحنه های بین المللی مرتبط با سلاح های شیمیایی را در این اجلاس مورد بحث و تبادل و نظر قرار می دهد.
انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha