• شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95072413141
  • خبرنگار : 71468

دوچرخه سواری بدون مسئول و خونسردی سئول‌نشینان!

دوچرخه سواری بدون مسئول و خونسردی سئول‌نشینان!

در شرایطی خبری از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری و احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست آن نیست که این روزها این فدراسیون علاوه بر رییس، بدون دبیر هم مانده است.

به گزارش ایسنا، وزارت ورزش و جوانان در شرایطی که نزدیک به 2 ماه به پایان ریاست خسرو قمری مانده بود، ثبت‌نام از کاندیدای انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری (15 تیر) را انجام داد، 10 شهریور هم برای فدراسیون سرپرست انتخاب کرد. با وجود اینکه تصور می‌شد شاید این عجله‌ای که وزارت ورزش برای ثبت نام دارد جهت احراز تایید صلاحیت کاندیدا و برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات باشد اما نزدیک شدن به روزهای پایانی مهر و نبود خبری از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد، انگار وزارت ورزش عجله‌ای برای مشخص شدن تکلیف این فدراسیون ندارد.

اما نکته مهم اینجاست که اوضاع داخلی فدراسیون در شرایط چندان خوبی به سر نمی‌برد و در حالی که این فدراسیون رییس ندارد، از حضور دبیر هم در آن خبری نیست که البته دبیر فدراسیون، دبیر مجمع هم محسوب می شود، اما فدراسیون دوچرخه سواری در حال حاضر بدون دبیر است.

وزارت ورزش به جای اینکه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها را از روسای فدراسیون ها شروع کند، به سراغ رده‌های پایین‌تر رفته است و در دوچرخه سواری از دبیر گرفته تا خدماتی و انباردار برکنار شده‌اند. حتی نایب رییس فدراسیون هم به دلیل بازنشسته بودن فعلا با حکم مشاور مشغول به فعالیت است.

در این میان که فدراسیون رییس و دبیر ندارد، اسپانسر فدراسیون که در بخش کوهستان فعالیت داشت و هزینه اعزام ها و دستمزد سرمربی خارجی را هم تامین کرد از ادامه کار با فدراسیون دوچرخه سواری  انصراف داده است. وضعیت مالی فدراسیون هم چندادن تعریفی ندارد و در آینده اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود. آن هم در شرایطی که تیم‌های ملی جاده و پیست ایران مسابقات قهرمانی آسیا 2017 را در زمستان پیش رو دارند.  

اینکه هنوز بعد از گذشت سه ماه تایید صلاحیت کاندیدا احراز نشده جای سوال دارد، تایید صلاحیت 10 نفر آن‌قدر پروسه دشوار و زمان‌بری به نظر نمی‌رسد که بعد از گذشت سه ماه هنوز هم خبری از نتیجه آن نیست.

البته این روزها بحث اساسنامه و تایید آن توسط فدراسیون های جهانی مطرح شده که این فدراسیون مشکلی از بابت تایید اساسنامه برای برگزاری انتخابات ندارد زیرا در سال 2013 اساسنامه فدراسیون دوچرخه سواری مورد تایید اتحادیه جهانی (UCI) قرار گرفت و براساس این تاییدیه تعلیق ایران نیز برداشته شد. بنابراین دیگر مانعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد اما مشخص نیست اوضاع داخلی فدراسیون چه مقدار دیگر باید نگران کننده شود تا وزارت ورزش تصمیم به برگزاری انتخابات و سر و سامان دادن به اوضاع بگیرد.

نامه تایید اساس نامه فدراسیون دوچرخه سواری

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha