• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95071811000
  • خبرنگار : 71234

ساعی:

از تریبون‌های عزاداری برای تبلیغات زودهنگام انتخابات استفاده نشود

از تریبون‌های عزاداری برای تبلیغات زودهنگام انتخابات استفاده نشود

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه نباید تریبون‌های عزاداری به خصوص در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین به جایگاهی برای مباحث سیاسی و طرح دیدگاه یک جناح خاص تبدیل شود گفت: مردم ترجیح می‌دهند در مجالس عزاداری صرفا عزاداری کنند چون آن‌ها دوست ندارند این مجالس به اجتماعات سیاسی تبدیل شود.

زهرا ساعی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید کشور را به سمت دو قطبی شدن پیش ببریم گفت:‌ با عنایت به این فرمایشات تمامی مسئولان و دلسوزان نظام نباید موجب التهاب کشور شوند و فضای جامعه را به سمتی پیش نبرند که مردم دچار سردرگمی، تشنج، تشویش و مشغول شدن ذهن‌شان شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از تریبون‌های عمومی برای تبلیغات زودهنگام انتخابات استفاده کرد،  گفت: قطعا نباید تریبون‌های عمومی محلی برای تبلیغ گروه یا فردی خاصی شود که این موضوع بیشتر در مورد مجالس عزاداری صدق می‌کند؛ چون مردم در مجالس عزاداری ترجیح می‌دهند که عزاداری کنند. آن‌ها دوست ندارند اجتماعات مذهبی تبدیل به اجتماعات سیاسی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس توضیح داد: وقتی مردم در مجالس عزاداری به خصوص عزاداری ایام محرم شرکت می‌کنند به دنبال افزایش اطلاعات مذهبی و نشان دادن ارادتشان به امام حسین (ع) و یارانش هستند و ممکن است استفاده از تریبون‌های عزاداری برای هدفی غیر از عزاداری باعث سرخورده کردن و ناراحتی عده ای از مردم شود. قطعا باید  کارکرد هر مجلسی تعریف شود و خلط مبحث نشود؛ رویکردی که متاسفانه در کشور ما بسیار مشاهده می‌شود.

ساعی با تاکید بر اینکه نباید از مجالس عزاداری برای اهداف سیاسی خاص سوء استفاده کرد گفت: متاسفانه در این بین بعضی نیز عزاداری ها را به سمت و سوی سیاسی می‌کشند حال اینکه اگر این افراد خود را ولایت مدار، دلسوز نظام و پیروی ولایت فقیه بدانند باید تابع رهبری باشند .وقتی معظم له از ما می‌خواهند فضای انتخاباتی در کشور زود هنگام نباشد  پس باید به عنوان فردی ولایتمدار بیانات ایشان را به عنوان فصل الخطاب دانسته و از انتخاباتی کردن زودهنگام فضا پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در این شرایط هوشیار و حساس باشند گفت:  باید بیانات رهبری، قانونمداری و گفتمان اعتدال و عقلانیت را سرلوحه کار قرار دهیم که در این صورت شاهد هیچ گونه تشنج و درگیری نخواهیم بود در مقابل نیز اگر به صورت سلیقه‌ای عمل شود کشور با مشکلات و مخاطراتی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۸ ۱۴:۱۶

سیاست ماعین دیانت ماست دراین که تریبون عزاداری نبایدبرای تبلیغ فردی برای مقامی استفاده شودشکی نیست اماسیاسی که البته بایدباشدشمر1400سال پیش مرد شمر زمانه را دریابید نمی دانم چرا هرکس به میل خودش حرفهای معظم له راتفسیرمی کند مرگ بر امریکا و اسرائیل و طرفداری ازمظلومین یمن و... ازاهداف اصلی امام حسین برای ساختن عاشورا بوده است.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۲۲ ۱۴:۱۷

احسنت