• شنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۵ / ۲۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95071710776
  • منبع : وزارت ورزش و جوانان

در نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌های ورزشی:

واکنش مکتوب روسای فدراسیون‌های ورزشی به نامه کمیته بین‌المللی المپیک + سند

واکنش مکتوب روسای فدراسیون‌های ورزشی به نامه کمیته بین‌المللی المپیک + سند

در صورتجلسه‌ای که به تصویب روسای فدراسیون‌های ورزشی رسیده آمده است که مجامع انتخاباتی فدراسیون‌هایی که اساسنامه آنها به تایید فدراسیون‌های بین‌المللی رسیده، مطابق روال معمول برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی که عصر امروز (شنبه) با محمود گودرزی در محل وزارت ورزش و جوانان و در غیاب رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد، روسای فدراسیون‌های ورزشی مباحثی را در خصوص اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مطرح کردند و در پایان صورت جلسه ۳ بندی را امضا کردند که در آن به نامه اخیر کمیته بین‌المللی المپیک که توسط کمیته ملی المپیک ایران منتشر شده، واکنش نشان دادند.

همچنین در پایان نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی ۳ بند توسط روسای فدراسیون‌ها نوشته شد که متن صورت جلسه مذکور به شرح زیر است:

۱. با توجه به نامه مورخ ۲۰ سپتامبر (سی شهریور) کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر ضرورت تایید اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی از سوی فدراسیون‌های بین‌المللی ذیربط مقرر شد، فدراسیون‌های ورزشی در اسرع وقت نسبت به ارسال متن اساسنامه منطبق با منشور المپیک و قوانین داخلی کشور (با رعایت اصل استقلال) اقدام نمایند.

۲. با توجه به ابلاغ قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک که در تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۵ از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی و در تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۵ از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران ابلاغ گردیده است، مقرر شد ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ تصویب قانون (مهلت زمانی تعیین شده در این قانون) نسبت به ارائه اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک به دولت اقدام شود. همچنین با توجه به تصویب این قانون اصلاحات لازم در اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز صورت پذیرفته و جهت تصویب به دولت ارائه شود.

۳. مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی که اساسنامه آنها از سوی فدراسیون‌های بین‌المللی ذیربط تایید شده است، مطابق روال معمول و در موعد مقرر برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha