• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95071408841

نخست وزیر سابق کره جنوبی از احتمال ورود بان کی مون به رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور خبر داد

نخست وزیر سابق کره جنوبی از احتمال ورود بان کی مون به رقابت‌های ریاست جمهوری این کشور خبر داد

نخست‌وزیر سابق کره جنوبی ادعا می‌کند، دبیرکل سازمان ملل در حال تصمیم‌گیری درباره نامزد شدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری کره جنوبی است.

به گزارش ایسنا، به گفته منابع محلی، نخست وزیر پرنفوذ سابق کره جنوبی ادعا کرده که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تصمیم گرفته است سال آینده نامزد ریاست جمهوری کشورش شود.

کیم جونگ پیل، نخست وزیر سابق کره جنوبی که در کشورش به عنوان فردی پرنفوذ و قدرت ساز شناخته می‌شود در نشست هفته گذشته خود این ادعا را مطرح کرده است. وی همچنین در جریان سفر دبیرکل سازمان ملل به وطنش در ماه مه با وی به صورت خصوصی در این باره گفت‌وگو کرده است.

در همین حال تازه‌ترین نظرسنجی‌ها به این گمانه‌زنی دامن می‌زند. در نظرسنجی روزنامه جونگ آنگ ایلبو بان کی مون با اختلاف 15 درصدی از رقیبش درصدر آرای نظرسنجی قرار گرفته بود.

با این حال در حالی که برخی از چهره‌های سیاسی معتقدند بان کی مون تصمیم خود را برای ورود به این رقابت گرفته است. شخص دبیرکل سازمان ملل هنوز چنین مساله‌ای را تایید نکرده است.

بان کی مون برای شکستن پروتکل بین‌المللی و نمایندگی حزب محافظه کار سائنوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 بلافاصله پس از سمت فراملی خود باید با اتهاماتی در جریان نبرد منافع گروه‌های مختلف رو به رو شود.

از آن سو حزب سائنوری نیز با توجه به نتایج نه چندان خوب در انتخابات پارلمانی ماه آوریل با مشکل زیادی جهت ارائه یک نامزد محبوب برای انتخابات ریاست جمهوری مواجه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha