• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95071308388

نشست خبری فدراسیون شطرنج/

نماینده فدراسیون جهانی: هیچ اعتراضی علیه حجاب به دست فیده نرسیده است

نماینده فدراسیون جهانی: هیچ اعتراضی علیه حجاب به دست فیده نرسیده است

نشست خبری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در محل فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان با حضور جفری بورد نماینده فدراسیون جهانی، پهلوان‌زاده رییس فدراسیون شطرنج، احسان قائم مقامی و سارا خادم‌الشریعه و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست پهلوان‌زاده در خصوص میزبانی ایران اظهار کرد: فعالیت‌های زیادی برای میزبانی ایران انجام داده‌ایم و امیدوارم میزبان شایسته‌ای باشیم. بحث‌هایی برای میزبانی ایران مطرح شد و به نوعی جوسازی بود. برخی از هموطنان ما در خارج از کشور برای اینکه خود را مطرح کنند. مطالبی را علیه ایران در صفحات شخصی خود زدند و برگزاری با حجاب مسابقات را زیر سوال بردند.

وی ادامه داد: تنها یک شطرنج‌باز در میان شرکت‌کنندگان بوده که از حضور در مسابقات انصراف داده و به میزبانی ایران اعتراض داشته است اما حتی شاید نظر خود نیز او برگردد. معترضان حتی خودشان گفته‌اند که حجاب باعث پیشرفت زنان است اما برای من جای تعجب دارد که مخالفت خود را به میزبانی ایران اعلام کردند. اگر حجاب مشکلی ندارد پس جای اعتراض نیز نباید باشد.

در ادامه جفری‌بورد نماینده فدراسیون جهانی گفت: جلسه مجمع عمومی که در المپیاد جهانی باکو برگزار شد و در آنجا مسابقات به تصویب رسید. هیچ یک از نمایندگان آمریکا و اروپا و دیگر کشورهایی که حضور داشتند، شکایتی نکردند اما چند شطرنج‌باز اعتراض خود را اعلام کردند و این اعتراض را فقط در صفحات مجازی خود بازتاب دادند و هیچ نامه رسمی علیه میزبانی ایران به فیده نرسیده است.

وی افزود: ایران کارنامه قابل قبولی در مسابقات گرندپری سال گذشته داشت و قطعاً میزبان شایسته‌ای برای قهرمانی جهان خواهد بود. من در دو روز اولی که در ایران بودم با سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش دیدار کردم و قراردادی بین طرفین امضا شد. از هتل‌های میزبان ایران بازدید کردم که خوشبختانه امکانات برگزاری خوب است.

نماینده فدراسیون جهانی در ادامه گفت: ما اگر در خصوص میزبانی مشکلی باشد پاسخگو هستیم. مشکلاتی که در خصوص محل اسکان، غذا، سالن مسابقات و از این دست مسائل باشد قابل حل است اما باید به فرهنگ هر کشور احترام گذاشت و فیده نیز به این مساله تاکید دارد. هر بازیکنی به هر دلیلی نتواند بیاید ما نفراتی را در لیست داریم که جایگزین آنها می‌شود. البته هویفان نفر اول شطرنج بانوان جهان از شش ماه قبل اعلام کرده بود که در این مسابقات حضور ندارد. البته او با نحوه برگزاری مسابقات قهرمانی جهان مشکل دارد و عدم حضور او ربطی به حجاب ندارد. خیلی از بازیکنان شطرنج نیز از میزبانی ایران ابراز تمایل کردند.

وی ادامه داد: شطرنج رشته‌ای است که بانوان با حجاب می‌توانند در آن حضور داشته باشند و ایران میزبان خوبی برای این رشته است ولی در رشته‌های دیگر مثل رشته‌های رزمی از نظر سیاسی و مذهبی شاید امکان برگزاری مسابقات در ایران نباشد. ایران پتانسیل بالایی دارد و به نظرم اگر بودجه ایران به پنج میلیون دلار برسد می‌تواند خیلی پیشرفت کند. ایران متخصصان زیادی در شطرنج دارد. خود پهلوان‌زاده سرداور خیلی از مسابقات بوده و خودش نیز مسابقات زیادی را برگزار کرده است.

همچنین در ادامه پهلوان زاده با بیان اینکه احتمالا سه نفر از شطرنج‌باز بانوان در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر شوند، گفت: میترا حجازی‌پور که قهرمان شطرنج آسیا شده بود یکی از نمایندگان ایران خواهد بود. دو شطرنج‌باز نیز به عنوان نماینده میزبان می‌توانند در مسابقات شرکت کنند که به احتمال زیاد سارا خادم‌الشریعه و آتوسا پورکاشیان دو نماینده ایران هستند.

وی گفت: ما در حال حاضر در حال گفت و گو با حامیان مختلف هستیم البته همراه اول حامی اصلی این مسابقات خواهد بود. شطرنج رشته گرانی است و میزبانی آن هزینه دارد اما قبول کردن میزبانی این رشته باعث پیشرفت شطرنج بانوان خواهد بود. امیدوارم هزینه مسابقات کامل تامین شود و ما نیز میزبان خوبی برای رقابت‌ها باشیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha