• جمعه / ۲ مهر ۱۳۹۵ / ۰۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95070200335
  • خبرنگار : 71038

/تکمیل شد/

موگرینی: آزمایش‌های موشکی ایران نقض برجام نیست

موگرینی: آزمایش‌های موشکی ایران نقض برجام نیست

فدریکا موگرینی ضمن تاکید بر اینکه برنامه موشکی بالستیک ایران نقض برجام نیست گفت:‌ بنابراین هیچ بحثی درباره برنامه موشکی ایران در نشست وزرای خارجه 1+5 و ایران در مقر سازمان ملل انجام نشد.

به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزرای خارجه کشورهای  گروه ۱+۵ و ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک در یک نشست خبری گفت: ارزیابی‌های جامع نشان می‌دهد ایران تعهدات خود را در توافق هسته‌ای اجام داده است.

او افزود: ما سه گزارش از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در دست داریم که تایید می‌کند ایران همه گام‌های ضروری را در زمینه انجام برجام برداشته است و همانطور که می‌دانید همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران نیز برداشته شدند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: همه ما (کشورهای ۱+۵ و ایران) یک بار دیگر بر اهمیت سیاسی این توافق تاریخی تاکید می‌کنیم که به ما و همه دنیا نشان داد که می‌توان حتی دشوارترین مسئله‌ها را از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی و با اتخاذ موضع برد- برد حل کرد.

موگرینی در ادامه گفت که موضوع برنامه موشکی ایران در دیدار پنجشنبه شب ایران و ۱+۵ مورد بحث قرار نگرفت چرا که برنامه موشکی بالستیک ایران نقض برجام نیست.

دیپلمات ارشد اروپایی هم‌چنین از گفت‌وگوی طرف‌ها برای برداشته شدن موانع و مشکلات بانک‌ها و موسسات مالی برای تجارت با ایران در این نشست خبر داد.

به گزارش ایسنا، ایران و کشورهای ۱+۵ توافق برجام را در جولای سال گذشته امضا کردند. این توافق در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ اجرایی شد که منجر به حل و فصل اختلاف هسته‌ای ایران و غرب پس از یک دهه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۰۹:۳۹

خانم موگرینی بهتر می داند بیان نظامی با بیان سیاستمدار فرق دارد او خوب می داند بزرگترین توپ دنیا تا حالا شلیک نشده و صدای بزرگترین ناقوس دنیا را کسی نشنیده است