• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95063119309
  • خبرنگار : 71129

اعمال فشار کاخ سفید بر کنگره برای متوقف کردن لایحه طرح دعوی علیه عربستان

اعمال فشار کاخ سفید بر کنگره برای متوقف کردن لایحه طرح دعوی علیه عربستان

کاخ سفید اعلام کرده است که می‌خواهد به کنگره برای توقف لایحه طرح دعوی علیه عربستان از سوی خانواده قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 فشار بیاورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در جریان یک نشست خبری در نیویورک با تاکید بر این مساله که دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا لایحه فوق را وتو می کند، گفت: می‌توان با اعمال فشار بر اعضای کنگره آنها را از تایید این لایحه منصرف کرد.

وی ادامه داد: مقام‌های کاخ سفید و سایر مقام‌های ارشد دولت آمریکا در تیم امنیت ملی ایالات متحده با اعضای کنگره به گفت و گو پرداخته و با اعضای حزب های دموکراتیک و جمهوری خواه این مساله را مطرح کرده و خواستار توقف این لایحه شدند.

نمایندگان کنگره آمریکا گفته‌اند که شرایط برای باطل کردن وتوی اوباما وجود دارد و می توان به راحتی و با دو سوم اکثریت در سنا و مجلس نمایندگان این وتو را باطل و لایحه طرح شکایت از دولت عربستان توسط خانواده قربانیان حوادث تروریستی 11 سپتامبر 2001 را تایید کرد.

سنا لایحه را اخیرا به اوباما داده وی 10 روزه‌ فرصت دارد که که این لایحه را پذیرفته یا وتو کند . این ضرب‌الاجل 23 سپتامبر سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

جاش ارنست گفت: ما می خواهیم کنگره را متقاعد کنیم که دست از این لایحه بردارد و همچنین از وتوی رییس جمهوری نیز علیه این لایحه جلوگیری کنیم. ما نمی خواهیم حامی تروریسم باشیم و تنها می خواهیم براساس قوانین و مقررات رفتار کنیم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: این لایحه می‌تواند دیپلمات های آمریکایی، اعضای دولت و کمپانی‌های امریکایی در سراسر دنیا را برای پاسخگویی به موارد مربوط به حادثه 11 سپتامبر 2001 به دادگاه بکشاند چون براساس این لایحه مصنونیت قضایی آنها باطل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha